handdator

Visa fullständig version : Dumpval

Night
2005-04-19, 00:31
Min förra dump small så nu måste jag ha en ny vad ska jag välja då ?? HKS vill jag ej ha hadde en sådan såg dessa vilken av dessa är bäst och låter bäst

Blitz Blow Off Valve DD
GReddy Type RS 40mm Blow Off Valve (BOV)
GReddy Type S 37mm Blow Off Valve (BOV)

Ulrik
2005-04-19, 00:43
Min förra dump small så nu måste jag ha en ny vad ska jag välja då ?? HKS vill jag ej ha hadde en sådan såg dessa vilken av dessa är bäst och låter bäst

Blitz Blow Off Valve DD
GReddy Type RS 40mm Blow Off Valve (BOV)
GReddy Type S 37mm Blow Off Valve (BOV)

Hade du en HKS SSQV ?
Och den small ?
Hur fan händer en sån sak ? :?

PS. Hittade en hemsida med massa olika Dump ljud, lyssna o lär (välj??)

http://www.935motorsports.com/bovmedias.htm

oxbow_mkiv
2005-04-19, 11:43
Satsa på RS eller DD

Type-s aka Type-shit :P

zeaflower
2005-04-19, 14:12
funkar det att köra med vilken dump som helst på en original supra? inga problem eller så? nån som kör med den lilla PPF dumpen på en standard supra? är sugen som fan på den...

Strykis
2005-04-19, 14:47
Så här ska det låta http://www.935motorsports.com/media/HKS-SS.wav

Gott gotti gott gott.

Night
2005-04-19, 18:56
Blev en Greddy RS Greddy s är lite stor för min BPU dom är ju mer till singel tycker jag och Greddy RS passade bra sitter på torpedväggen nu låter som fan på min automat Supra tror det blev bra väl Med RS ångrar det ej tack alla för bra svar

Supramannen
2005-04-19, 22:37
type S skulle jag tagit

Edde xpert
2005-04-20, 09:20
men greddy type r då? är inte de den bästa? eller är de när man har en riktigt trimmad?

mvh edde

Night
2005-04-20, 20:47
Så här är det RS passar bäst för vanligt BPU när det gäller S så tycker jag att den är för stor för om man har vanlig BPU RS är greddys nya och låter bättre tycker jag. S för Singel turbo. Nån som har Ögonlock i kolfiber har aldrig fått nå svar på en sådan fråga här ??

venis
2005-04-20, 21:12
Alltså hur mycket effekt håller orginaldumpen för.
Jag bytte orginaldumpen på min förra supra mot hks ssqv och fick ett coolt ljud men om det gjorde nån nytta på en nästan orginal supra vet jag inte.
på denna supran har jag hunnit byta luftfilter och då började ju helt plötsligt orginaldumpen höras

vad händer om jag byter till hks ssqv på denna med, kommer den höras ännu mer än på den förra supran pga öppet filter samt kommer den göra nån nytta jämnfört med orginal dumpen på min 400 hk supra

m.v.h daniel

Supramannen
2005-04-20, 21:18
Folk har så fel

Typs S är för BPU är minst
Type RS är mellan
Type R är för APU bilar

Supramannen
2005-04-20, 21:25
Alltså hur mycket effekt håller orginaldumpen för.
Jag bytte orginaldumpen på min förra supra mot hks ssqv och fick ett coolt ljud men om det gjorde nån nytta på en nästan orginal supra vet jag inte.
på denna supran har jag hunnit byta luftfilter och då började ju helt plötsligt orginaldumpen höras

vad händer om jag byter till hks ssqv på denna med, kommer den höras ännu mer än på den förra supran pga öppet filter samt kommer den göra nån nytta jämnfört med orginal dumpen på min 400 hk supra

m.v.h daniel

Spar orginal, den duger utmärkt

venis
2005-04-20, 21:31
ja okej men då vet jag

kan ju erkänna att jag gillar ljudet av en högt visslande pysande dump men den ska ju samtidigt vara bra

vilken är då att rekomendera som har kit så man kan köra orginal intercooler

Night
2005-04-21, 00:30
Öppen dump är alltid bäst. och jag tycker greddy RS var bra passar rätt på och kostar inte så mycket fast många väljer HKS men alla funkar ju likadant och i samma syfte pysljudet är månge ute efter bara för det är coolt men man är ju ute ochså efter turbon ska må bra och få släppa ut luften som inte anvönds så den kan speeda upp snabbt. blitzen är ju cool den med. Tror man nog blr nöjd med vilken dump man kör med. Dock tror jag då inte att man ska köpa dumpar som är jätte billiga runt 500:- vi kör ju bilar som kostar rätt mycket så.