handdator

Visa fullständig version : Pris på lyktkonvertering.

Matts
2005-04-02, 13:21
Tja!

Har mailat supramannen om detta men fick dock inget svar.
Måste veta var man kan göra detta och hur mycket det kostar.
Dvs, ställa in lyktorna från Jap till Swe standard.
Dessutom vad det kostar att ta bort speedlimitern som jap bilarna har,
och sätta ditt rätt mätare om den inte redan har det.

Snackar om Supra givetviss.

deejaychris
2005-04-02, 13:25
Tja!

Har mailat supramannen om detta men fick dock inget svar.
Måste veta var man kan göra detta och hur mycket det kostar.
Dvs, ställa in lyktorna från Jap till Swe standard.
Dessutom vad det kostar att ta bort speedlimitern som jap bilarna har,
och sätta ditt rätt mätare om den inte redan har det.

Snackar om Supra givetviss.

Tjena...

Lyktor går väl på uppåt 5000kr
Speedlimitern så tar du bort antispinnsytemet. Det sitter en liten burk på insprutningen på sidan precis vid gaswiren..
Mätare har jag inte en aning om va det kostar.
jag har gjort detta ssjälv så det är inget konstigt och stort ingrepp..

MvH

Chris

Menghini
2005-04-02, 13:32
Lyktorna måste bytas, går inte att bygga om. Nya rätta lyktor kostar hos oss 4000:-.

Mätartavlor skall jag se om vi har och återkomma med pris.

Varför du inte har fått svar beror på att det inte bara är 1 som mailar frågor, utan närmare 30-40 st om dan...Man skall ha tid för annat oxå....inte bara svara mail i 18 timmar ;) ...
Svar kommer så fort tids finns det :).

OBS...Tänk på att det inte är det lättaste att registrera en Supra i sverige idag....Kan vara mkt svårt.

Matts
2005-04-02, 15:34
Lyktorna måste bytas, går inte att bygga om. Nya rätta lyktor kostar hos oss 4000:-.

Varför du inte har fått svar beror på att det inte bara är 1 som mailar frågor, utan närmare 30-40 st om dan...Man skall ha tid för annat oxå....inte bara svara mail i 18 timmar ;) ...

OBS...Tänk på att det inte är det lättaste att registrera en Supra i sverige idag....Kan vara mkt svårt.

Ingår montering i det priset också då eller ?, kanske inte så svårt och fixa själv, men dem måste väl justeras efter montering eller hur.
Så det värkar lätt att ta bort speedlimitern, konstigt, för dem begär 6000 kr för att ta bort den och sätta in en veilside 360 km/h mätare,
kanske den nyvarande mätaren vissar endast till limiten vad vet ja.

Du nämnde också, att reggning inte är det lättaste, här läst en hel del.
Kommer få bunt med papper från exportfirman, men vad jag förståt så kommer jag behäva fler papper utöver det.
Skulle va bra om jag fick nummret till någon som skulle kunna hjälpa mig med detta isåfall.

Supran i sig är en Orginal "Natural aspiration"

Matts
2005-04-04, 11:09

Nå, har ni mätartavlor inne, och till vilket pris.
Samt så svara du inte på vad det kostar inkl monteringen av lyktorna.

Supramannen
2005-04-04, 12:45
Hej

TRD 320km/h 2500kr ingen på lager, inga orginal 300km/h på lager heller, endast km/h/mph i lager, pris 500kr

Hjälp med reggnig kostar 5000kr hos oss+ alla intyg,SBP kostnader och så

Mvh
rco

Matts
2005-04-04, 15:02
Hej

TRD 320km/h 2500kr ingen på lager, inga orginal 300km/h på lager heller, endast km/h/mph i lager, pris 500kr

Hjälp med reggnig kostar 5000kr hos oss+ alla intyg,SBP kostnader och så

Mvh
rco
Tusen tack för svaret.
Angånde mätarn, får ni hem några inom någon månad, eller måste jag pejja japsarna 5k för att ta bort limitern och sätta ditt 320 mätaren.

Och angående reggningen, vad blir det totalt.
Om jag inte har intyg dvs, va tar ni för att fixa fram ett.
Är intresserad av att lämna den till er direkt efter hamnen så får ni fixa allt.
SBP lär gå på ca 1500 kr, men alla andra kostnader är ja nollad om.
Skriv det totala som ni vill ha för det.

Supramannen
2005-04-04, 15:33
Har 320km/h på gg hem, snart här

SBP går på ca 2500kr

Vi tar 5000kr för reggningen ex intyg

Intyg kostnad vet jag inte riktigt än

Matts
2005-04-04, 17:04
Har 320km/h på gg hem, snart här

SBP går på ca 2500kr

Vi tar 5000kr för reggningen ex intyg

Intyg kostnad vet jag inte riktigt än
----------------------------------------------------

Ok, låter bra att ni får hem mätarn snart.
Men en grej jag inte förstår.
2500 kr SBP
ca 5000-9000 Intyg, från mina källor och säkerligen vad ni kommer fixa det för också.

Alltså tar ni +5000 kr till bara för att köra bilen till SBP och vissa Intygen sen för att få den reggad.

Har jag betalt för intyget så kan jag ju boka tid själv och vissa dem den sen, och tjäna 5000 kr.

eller ?

Jag tänkte mer på om ni kunde ge mig ett paket pris på allt vad jag behöver från er.

Det jag behöver e ju som sagt.
Lyktor
Mätare
Bort me speedlimitern
Allt inklusive montering.

Och som det ser ut nu, intyget också om ja inte lyckas fixa den billigare på annat håll.

Supramannen
2005-04-04, 17:11
Som jag skrev ovan vi tar 5000kr för att göra din bil klar för SBP, och det som krävs för det

SBP kostar 2500kr

ska du ha lyktor kostar dom 4000kr
ska du ha mätare kostar den 2500kr

Om du lyckas med intyg är du duktig, många som har gått bett på det på sista tiden i Svergie

Som det ser ut nu tar vi nog ca 4-5000kr för intyget

oxbow_mkiv
2005-04-04, 17:14
Som jag skrev ovan vi tar 5000kr för att göra din bil klar för SBP, och det som krävs för det

SBP kostar 2500kr

Om du lyckas med intyg är du duktig, många som har gått bett på det på sista tiden i Svergie

Vad för intyg?

Supramannen
2005-04-04, 17:15

SBP kostar 2500kr

Vad för intyg?
Intyg som behövs för att regga en UK eller Japs supra i svergie

Matts
2005-04-04, 18:20

SBP kostar 2500kr

Tack !

Hör av mig när de dags.

Menghini
2005-04-04, 18:23
I 5000:- ingår, jobb att göra bilen klar för besiktning, byte framlampor, fixa hastighetsmätaren, Tankhål, Lån av lyktor om man behöver det, lån av hjul om det behövs, åka och besikta, kontroll av bil mm mm mm

Tillkommer:

Ca 2500:- till SBP
Ca 4000:- för intyg

Är det fel på bilen som måste åtgärdas innan besiktning tillkommer det givetvis.

deejaychris
2005-04-04, 19:13
I 5000:- ingår, jobb att göra bilen klar för besiktning, byte framlampor, fixa hastighetsmätaren, Tankhål, Lån av lyktor om man behöver det, lån av hjul om det behövs, åka och besikta, kontroll av bil mm mm mm

Tillkommer:

Är det fel på bilen som måste åtgärdas innan besiktning tillkommer det givetvis.

Tjenare..

Man kan alltid komma överens med besiktningen att det går att göra utan intyg sålänge det finns ett riktigt regbevis från uk..
Pratade med toyota och de sa att man helt enkelt ska stå på sig om de frågar efter intyg för det ska inte behövas eftersom bilen redan har varit reggad i ett eu-land..av de gamla medlemmarna..

MvH

Christian

Supramannen
2005-04-04, 19:16

Tillkommer:

Tjenare..

Man kan alltid komma överens med besiktningen att det går att göra utan intyg sålänge det finns ett riktigt regbevis från uk..
Pratade med toyota och de sa att man helt enkelt ska stå på sig om de frågar efter intyg för det ska inte behövas eftersom bilen redan har varit reggad i ett eu-land..av de gamla medlemmarna..

MvH

Christian

Så säger inte dom SBP vi har varit i kontakt med, här uppe hos oss krävs intyg då UK regg pappaer inte innehåller det som krävs av SBP

Menghini
2005-04-04, 19:23

Tillkommer:

Tjenare..

MvH

Christian

Då begår troligen de besiktningsmännen tjänstfel då tekniska data behövs, och de saknas på de engelska regbevisen. Men lyckas du är det bara att säga grattis :D....Men skall man följa reglerna skall det inte gå.
Vi har fått flera avslag på bilar här i Sthlm....Men nu har vi löst det :D

deejaychris
2005-04-04, 19:24

Tillkommer:

Tjenare..

MvH

Christian

Så säger inte dom SBP vi har varit i kontakt med, här uppe hos oss krävs intyg då UK regg pappaer inte innehåller det som krävs av SBP

Det e så jobbigt när inte de kan vara samma överallt istället för att dra ut folk på pengar.
Ta o skriv ut lite info från internet på bromsfakta, tankvolym mm. Så ska det räcka.. Det e inte den första bilen som tas in så de har lite info. Det e ju bara att de vill ha det smidigt men ibland så får de jobba för det.
Det kostar ju inget på bes om de inte godkänner papperna..Bättre att tjäna 5000kr kanske o lägga det på annat på bilen.
Testa om det går, går det inte så får man skaffa papper..
Toyota förklarade för mig att om de ska skriva ett intyg på bilen så måste bilen in på toyotaverkstad först o godkännas så man kan få en stämpel och sen ger toyota dig ett riktigt intyg om det ska vara ett riktigt intyg menar jag..
Lite invecklat ibland..

MvH

C

Supramannen
2005-04-04, 21:20

Tillkommer:

Tjenare..

MvH

Christian

Det e så jobbigt när inte de kan vara samma överallt istället för att dra ut folk på pengar.
Ta o skriv ut lite info från internet på bromsfakta, tankvolym mm. Så ska det räcka.. Det e inte den första bilen som tas in så de har lite info. Det e ju bara att de vill ha det smidigt men ibland så får de jobba för det.
Det kostar ju inget på bes om de inte godkänner papperna..Bättre att tjäna 5000kr kanske o lägga det på annat på bilen.
Testa om det går, går det inte så får man skaffa papper..
Toyota förklarade för mig att om de ska skriva ett intyg på bilen så måste bilen in på toyotaverkstad först o godkännas så man kan få en stämpel och sen ger toyota dig ett riktigt intyg om det ska vara ett riktigt intyg menar jag..
Lite invecklat ibland..

MvH

C

Vilket är fel

Toyota Sweden skriver ej ut intyg på Supra

Ingen toyota verkstad skriver ut några intyg, det yr runt massa felaktig info märker, vi jobbar med detta dagligen och vet vad som krävs eller ej

deejaychris
2005-04-04, 22:33
Tja Rick..

Det är bra att du har koll på läget haha...
Ibland måste man ha tur med bes verkar det som.
Det beror mycket på vilken gubbe man får..
Jag menade inte att toyota sverige skriver ut nåt bara att för att de ska kunna gå igod för intyget så vill toyota sverige har bilen kontrollerad..
Glömde skriva det innan... Bara jag slipper det där toalettpappret så är jag glad.. :D :D .
Får väl hoppas iallafall.. Pratade med besgubben och han sa att det skulle gå bra. Han tyckte det var onödigt att beställa ett sådant intyg när infon finns via nätet mm...
Men som sagt ibland ska man ha tur.. Ni har väl mer bilar i stockholm som går in i beshallen så de är stenhård där..

MvH

Chris

Matts
2005-04-07, 15:07
Är det tullen som reggar bilen i samband med avgifterna som man betalar.
Eller är det SBP som reggar bilen hos VV.

Supramannen
2005-04-07, 15:27
Bilen vi reggade i dag reggades utan vinge då det är olagligt med supran vinge i Svergie, den är för hög

Supramannen
2005-04-07, 15:27
Förstår inte frågan

Ingen av dom reggar bilen, det får du göra

2fAst
2005-04-07, 18:14
Tjena...

Lyktor går väl på uppåt 5000kr
Speedlimitern så tar du bort antispinnsytemet. Det sitter en liten burk på insprutningen på sidan precis vid gaswiren..
Mätare har jag inte en aning om va det kostar.
jag har gjort detta ssjälv så det är inget konstigt och stort ingrepp..

MvH

Chris

stemmer dette...er det bare å koble fra antispinnsystemet så er fartsperra borte??
har lest at det er mye mere omfattende??

Matts
2005-04-07, 19:04
Förstår inte frågan

Ingen av dom reggar bilen, det får du göra

Står ju på tullens hemsida att dem anmäler bilen till "bil registret i samband med förtullningen"
Och dem kräver att man tar me sig registrerings beviset till dem för att kunna göra detta.

Min fråga var om även SBP kan eller gör detta.

draccatryck
2007-08-13, 21:32
Kan ni rekommendera någon firma i skåne som hjälper till med reggning av supra? Lite långt att köra ändå till smr och låta dom göra det.

Apanzor
2007-08-13, 22:21
Varför måste du ha hjälp med det? isf vad behöver du hjälp med?

draccatryck
2007-08-13, 22:53
Varför måste du ha hjälp med det? isf vad behöver du hjälp med?
Supran är ju som sagt sänkt runt om ,HKS öppet luftfilter, HKS avgassystem, FMIC, Veilside kjolpaket, eftermarknads ratt, 18" fälgar mm.

Bilen är alltså långt ifrån original skick. Och hörde också att man måste ha mindre hål för tankning.
Dom släpper väl inte igenom den som den är på en regbesiktning? Det är därför jag tänkte att det är kanske enklare att anlita en firma som gör det åt mig och slippa dessa problemen..

bert0
2007-08-13, 23:15
Det finns en pengakåt sate där nere joel heter han;) Xperformance_joel heter han här eller något sånt :)

Krullle
2007-08-13, 23:47
Jag fick mitt intyg på ca 4-5 dagar för 1000:- för ett par månader sedan utan några bekymmer.
Från Toyota Sweden.

Det som står på det är.

Årsmodell
Längd
Bredd
Totalvikt
Tjänstevikt
Drivmedel
Tankvolym
Motortyp
Motoreffekt

Mats Holm på Toyota skrev ut det till mig.

mojje
2007-08-14, 01:23
Supran är ju som sagt sänkt runt om ,HKS öppet luftfilter, HKS avgassystem, FMIC, Veilside kjolpaket, eftermarknads ratt, 18" fälgar mm.

Bilen är alltså långt ifrån original skick. Och hörde också att man måste ha mindre hål för tankning.
Dom släpper väl inte igenom den som den är på en regbesiktning? Det är därför jag tänkte att det är kanske enklare att anlita en firma som gör det åt mig och slippa dessa problemen..

ett stop i tanken måste du ha, går bra med en petflask hals och limm,

fälgar,kjolar,ávg system,ratt, är inga problem , dock kanske fmic men tror det är lugnt med det med,
beror lite på vem som regbes din bil en del är stenhårda vissa lite snällare,