handdator

Visa fullständig version : boostcontroler

supra gabbe
2005-03-02, 17:56
tjena ja undrar bara om greddy profec B II en någon vettig bc till bpu?
tacksam för svar
mvh gabbe

Supramannen
2005-03-02, 19:21
den funkar men skulle satsa på en EV EZ2 istället

supra gabbe
2005-03-02, 19:44
tack för svar e de greddy eller hks?

Supramannen
2005-03-02, 22:09
tack för svar e de greddy eller hks?

hks

Killroy
2005-03-18, 14:59
Jag har ochså tänkt att skaffa en BC har inte tänkt att trimma så väldigt mycket bara 400-450.

Vad är det för fel på greddy profec B II, och varför skulle man välja en HKS isf en greddy eller apexi?

Supramannen
2005-03-18, 14:59
Greddy behöver man ändra och trixa med, HKSen är rock solid

Killroy
2005-03-18, 15:08
Kan du utveckla lite vad är det som behöver trixas och fixa med?
Inställningarna?

Har du några erfarenheter av APEXI AVC-R ?

Mattsson
2005-03-18, 21:33
Ja, blev också lite nyfniken nu, det ligger en Profec B II hemma till min Nisse. Hoppas att den inte suger att använda när jag väl stoppat den i bilen...?!

Malle
2005-03-19, 01:35
jag hade en greddy profec B II i min evo 6 och den funkade fint, men det var lite pill att ställa in den riktigt, men sen så funkade den fint

Supramannen
2005-03-19, 01:39
Ja visst funkar den, men man får va bered på att ändra den då och då

Apexi Avc-r är den sämsta skit man kan ha enligt mig, ett evigt pillande

APU
2005-03-28, 00:40
Är Blitz SBC-ID boostcontrollern bra till bpu?

Andreaz
2005-03-28, 11:20
Nån som har erfarenhet av att köra en manuell bc?

Mattsson
2005-03-29, 16:53
"manuell bc"

Funkade väl bra för mig med chimsad wastegate & en pysventil men trycket vill gärna krypa iväg när man "segdrar"...

Mr.Alex
2005-04-04, 14:51

Jag har avc-r i min bil och kan säga att det varierar beroende på isugstemp, ställer jag den så det funkar fint på dagen; säg 1.0 i ladd så kan den krypa upp till 1.05 när det blir lite kallare på kvällen... AVC-r en har en "self-learn" som ställer ner duty vid "overshoot" men det krävs några fullgasrepor.

Kan inte svara på om någon annan BC är bättre men apexin är fin att kolla på ;)

Supramannen
2005-04-04, 14:52

Jag har avc-r i min bil och kan säga att det varierar beroende på isugstemp, ställer jag den så det funkar fint på dagen; säg 1.0 i ladd så kan den krypa upp till 1.05 när det blir lite kallare på kvällen... AVC-r en har en "self-learn" som ställer ner duty vid "overshoot" men det krävs några fullgasrepor.

Jag vet

Men en HKS håller samma ladd vare sig det är 10 minus eller 30 plus

Mr.Alex
2005-04-04, 15:20

Jag vet

Yes, jag menade inte på att avc-r är bra, jag förklarade bara hur den beter sig i praktiken.

Jag vet inte om de andra BC har dessa funktioner men avc-r har:

Möjlighet att ställa in "start duty" vilket gör att du kan få ladd så snabbt som möjligt, du kan ha olika ladd beroende på varvtal vilket kan vara bra om man har problem med högvarvsspikningar. Den har också en Scramble fuktion som låter dig ha en så kallad "overboost" under en viss tid (definierad av dig själv, typ 5sek) kopplad till en knapp eller switch.

Supramannen
2005-04-04, 15:30

Jag vet

Yes, jag menade inte på att avc-r är bra, jag förklarade bara hur den beter sig i praktiken.

Jag vet inte om de andra BC har dessa funktioner men avc-r har:

Möjlighet att ställa in "start duty" vilket gör att du kan få ladd så snabbt som möjligt, du kan ha olika ladd beroende på varvtal vilket kan vara bra om man har problem med högvarvsspikningar. Den har också en Scramble fuktion som låter dig ha en så kallad "overboost" under en viss tid (definierad av dig själv, typ 5sek) kopplad till en knapp eller switch.
Apexi va tuff för 5 år sen, nu finns det nya och bättre, Apexin va tuff i samma era som Piooner tyckte det va coolt med delfiner som hoppar över skärmen..:)

Road-Runner
2005-04-05, 04:15
HUr är det med HKS EVC 5 då?

deejaychris
2005-04-05, 08:12
Greddy behöver man ändra och trixa med, HKSen är rock solid

haha solid as a rock - Ashford & simpson..
Lyssnar du på dom rickard? Det är en gammal 80tals dänga :lol:

MvH

Chris