Visa fullständig version : Dubbla mätare?
Kan man ha dubbla Laddtrycks mätare.
Typ en i varje A-stolpe?
Går det o ha dubbelt av alla mätare?
Japp, man kan ha precis hur många laddtrycksmätare som hellst
Men till vilken nytta ?
Man kanske vill ha mätare i båda stolparna så den som åker me har nått att titta på.
Kan vara ganska snyggt också =)
Hehe smaken e som baken. När jag äker me i en snabb bil så vill ju inte jag sitta å titta på en mätare som är lika intresant i längden som myrornas krig. fins roligare saker att titta på.
Men mätarna är ganska bra o ha ändå.
Men mätarna är ganska bra o ha ändå.
Sant
Just, och det kan ju vara skoj för den som sitter brevid att se lite mätare som fladdrar :P Så kan den som kör kolla på vägen ;)
Co-driver kallas han som på andra sidan då :wink:
bert0 , jag tror ärligt du blir ganska less på att ha mätare över halva bilen om du tänkt använda den som bruksbil. Sen är det ju så att ju mer ingrepp du gör på vaccumslangar och kopplingar desto mer felmarginaler tillåter du. Inte för att det är speciellt komplicerat att koppla in en laddtrycksmätare...
Mitt tips är att du sätter mätaren centralt i så fall. Tex mellan sätena vid spaken, eller mitt på instrumentbrädan. Då kan båda kika på mätarn.. Fast det blir ju ofta inte snyggt. A-stolpar till folket..
Jo ja tänkte på det jag med.
Ju fler Laddtrycksmätare du kopplar in ju större blir felmarginalen?
Plåthund
2005-02-23, 13:24
Skippa två mätare o köp en lite dyrare istället som kanske visar mer rätt.
men smaken är som baken :)
Menar inte att de visar fel, men du ökar risk tex för vaccumläcka eller att du koppla fel med strömmen. Det jag menade med fel. Att de visar rätt är ju en förutsättning. Köp autometer direkt :)
Supramannen
2005-02-23, 17:49
Köp bra mätare som Greddy,hks,blitz eller defi, skippa låg budget Autometer
Inte tycker jag att autometer är lågbudget.. Det får du stå för. Min visar då ganska exakt om man tittar i sprutet iaf :)
Supramannen
2005-02-23, 18:43
Inte tycker jag att autometer är lågbudget.. Det får du stå för. Min visar då ganska exakt om man tittar i sprutet iaf :)
Det står jag för lätt, det vet ju alla att en Autometer för 1000kr står sig slätt mot en HKS för 3000kr
Automer är känt för att va värsta jänke crapen, men visst funkar dom men en helt annan liga på mätar serie
Vad är det som gör skillnaden som gör att HKS är så mkt bättre? Visst finishen på HKS o Greddy är ju bättre men funktionen är ju densamme?
Supramannen
2005-02-23, 19:04
Vad är det som gör skillnaden som gör att HKS är så mkt bättre? Visst finishen på HKS o Greddy är ju bättre men funktionen är ju densamme?
Om du har hållt i en Gredyy,HKS,blitz.defi,mm,mm och en Autometer så kä'nner du skillnaden, man ser de tinte bara med ögat man känner det, sen när det är inopplings dags kan man tro att det är biltema grejer, autometer alltså
Men men man får ju vad man betallar för
Tycker att de jag har i min bil inte är SÅ illa. Sen om du jämför Autometer med biltema så tycker jag skillnaden är som du beskriver mellan HKS mfl och Autometer. Tycker att greddymätarna i en MKIV är så jävla feta. 3st i A-poden ser fetast ut. Riktigt grymt.
Mattsson
2005-02-23, 22:48
Mätare i A-stolpen går ju fete-bort om man vill ha bilen ifred i stan... Nä, svarttonade grejor som blir helt svarta när dom är avstängda och små så att man kan gömma undan dom långt ner i mittkonsollen någonstans.
/Martin
Mattson, varför går det feting bort?
Om du har hållt i en Gredyy,HKS,blitz.defi,mm,mm och en Autometer så kä'nner du skillnaden, man ser de tinte bara med ögat man känner det, sen när det är inopplings dags kan man tro att det är biltema grejer, autometer alltså
Begrundar du ditt utlåtande på hur mätarna känns i handen? Jag hoppas du skojar! Och jag vet inte vad du menar med att man kan tro att det är biltema grejor då man installerar det? Ska det vara svårare eller lättare?
Du borde ge lite mer professionella svar på dina frågor så att dom som inte vet kan förstå!
Supramannen
2005-02-26, 20:35
Begrundar du ditt utlåtande på hur mätarna känns i handen? Jag hoppas du skojar! Och jag vet inte vad du menar med att man kan tro att det är biltema grejor då man installerar det? Ska det vara svårare eller lättare?
Du borde ge lite mer professionella svar på dina frågor så att dom som inte vet kan förstå!
Hoppas du skojar med mig
Ja gar kopplat in dom flest mätare på markanden, och Autometer i mina ögon är jänke junk, men visst funkar dom, billiga och funkar, finns många saker som gör det, ett par Gunters jeans funkar med ett par Levis känns bättre
Och som ja sa så känner man kvalitets skillnaden bara man håller dom i handen, sen när man börjar koppla in dom märker man skillnaden markant, men visst funkar dom ,men jag tar hellre en japs mätare dom dom är överlägsa i kvaliteten
Hoppas du skojar med mig
Ja gar kopplat in dom flest mätare på markanden, och Autometer i mina ögon är jänke junk, men visst funkar dom, billiga och funkar, finns många saker som gör det, ett par Gunters jeans funkar med ett par Levis känns bättre
Och som ja sa så känner man kvalitets skillnaden bara man håller dom i handen, sen när man börjar koppla in dom märker man skillnaden markant, men visst funkar dom ,men jag tar hellre en japs mätare dom dom är överlägsa i kvaliteten
En mätare behöver inte kännas bra för den som installerar, den ska fungera bra och ge ett korrekt värde. Du måste ge oss fakta på varför HKS osv är bättre. En Autometer mätare kan kännas bra också, problemet för dig är att det inte står t.ex HKS på den.
Är det lättar att trä på kablarna på hks, blitz, greddy osv?
Jag antar att du har Levis jeans och gillar mercedes:D
Supramannen
2005-02-26, 21:08
Hoppas du skojar med mig
En mätare behöver inte kännas bra för den som installerar, den ska fungera bra och ge ett korrekt värde. Du måste ge oss fakta på varför HKS osv är bättre. En Autometer mätare kan kännas bra också, problemet för dig är att det inte står t.ex HKS på den.
Är det lättar att trä på kablarna på hks, blitz, greddy osv?
Jag antar att du har Levis jeans och gillar mercedes:D
Jag gillar kvalites skaer ja, spelar ingen roll vad det står på grejen, men Autometer är inte samma kvalitet annser jag, och det speglar även priset, men Autometer har en ny serie som ska va finare, ska ta hem några för att kolla om det är bättre eller samma lika
oxbow_mkiv
2005-02-26, 21:32
Nexus kan nog bli autometers lyft.
Supramannen
2005-02-26, 21:50
Nexus kan nog bli autometers lyft.
Tror jag med, em tills nu har dom vart lite budget
Road-Runner
2005-02-28, 01:50
Tja
Jag köpte APEX El1 mekanisk laddtryckmätare och kvaliteten och finishen på den är grym enligt mig. Jag har bara kopplat in en Autometer till en polare och det var som natt och dag. Instruktionerna till APEX var klockren. inte för att det är svårt att koppla in en turbotrycksmätare. Håller med Richard att man känner skillnaden alla dagar.
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.