Visa fullständig version : No boost efter byte =)...
Nikorasu
2003-05-16, 14:47
Tjena, behöver lite sjysta förslag, bytte ut den turbo jag körde sönder till en annan ct26:a igår för att få igång bilen igen, så inatt klockan tre var det dags för testdrive och jag märker ganska snart att turbon icke laddar, kollade IC rör och allt men det var intakt så det lutar åt att turbon inte är riktigt som den ska, bytte avgashuset på den i samma veva eftersom det var en spricka i den och tog mitt gamla avgashus för den var i mycket bättre skick, skulle kunna vara något fel där, men som sagt vad tror ni? Alla förslag är välkommna...
Dum fråga kanske, (men man måste ju börja nånstans) men du hör att den snurrar iaf va? Så den inte sitter fast typ...du bytte ju avgassidan....
Den skulle jag kolla Wastegaten, så att den inte har fastnat i öppet läge.
Rör sej mätaren över huvud taget?
Nikorasu
2003-05-17, 00:56
Jodå den snurrar, hade av dragspelsröret och elbowen precis och checkade och den snurrar som den ska, men det är ju en liten annan sak när den snurrar 100k rpm, men inget glapp och wastegaten var stängd som den skulle och IC rören satt som dem skulle, på söndag ska jag av med skiten igen och sätta dit det andra avgashuset trots sprickan och se om det blir någon skillnad, den spoolar oxå när jag kör men ger ifrån sig ett mysko ljud så jag vågar inte trycka på nu om nått är fel, är trots allt lite vrid i den saken när den kommer upp i varv...
Hmm *tänker* Jag kommer inte på något direkt....
Alla slangar & rör sitter på & är tätt, säger du....
Kolla igen i morgon om det inte är något "larvigt" som är glömt!
Saknas det mycket i tryck? (sådär så det bara MÅSTE vara något fel.)
Eller saknas det bara lite, så man kan typ säga att turbon är slut?
Talk to me!
Nikorasu
2003-05-17, 02:20
Den går som sagt upp på noll, tror inte den spoolar som den ska, blir till att plocka ner den igen och kolla, löser sig nu...
Niko, hur går det för dej?
Nikorasu
2003-05-27, 00:40
I got boost rainman! =) Visade sig att turbinen var en smula sne på det aggregatet jag fick vilket resulterade i att den slog i avgashuset med ett av bladen när den kom upp i varv, därför varvade den aldrig upp som den skulle, har ett nytt aggregat i nu som jag fick snabbt från Danmark som fungerar bra nu, dock är där en liten spricka vid wastegaten så den läcker en smula vilket resulterar i lite laddförlust i högre växlar men jag är nöjd iallafall eftersom bilen rullar igen...
Nikorasu
2003-05-27, 01:43
Yes I'm a happy man now =) så nu flödar bensinen i ådrorna igen =)...
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.