Visa fullständig version : Första Supran!
shifty85
2004-07-12, 22:37
Tjena...
Tänkte köpa en original Supra mkIII Turbo nästa vinter som jag kan ha stående i ett garage till våren/sommaren och sätta på lite mums, som tex öppet filter, nytt komplett avgassystem 3", spoilers å sånt...Är det billare att åka till tyskland och köpa/hämta en därifrån än att köpa en direkt från sverige? :? eller om man tänker trimma å ha sej, tjänar man då på att köpa en original utomlands och sen modda? vad är det man måste betala vi importering. Tullavgift?, vägning? registrering? eller :?:
jeppe_82
2004-07-13, 09:08
tja.
tror det kostar totalt någonstans mellen 5 och 10 tusen att ta in en bil.
Har blivit enkllare iomed eu.
Kolla bilsports hemsida där står det en bra artikel om import.
Själv köpte jag min mk3 i sverige för 50 lakan helt orginal och den går fint förutom ett kopplingsbyte alldeles nyligen.
Mvh jeppe
shifty85
2004-07-13, 15:15
ah schysst... har alltid gillat supror och ska definitivt ha en, och börjar väl med en mkIII så man har vart med i Supra generationen lite :D men men man är ju mekaniker så det borde inte vara några större problem att skruva i garaget=)
shifty85
2004-07-13, 18:16
Just ja så måste man ju byta till en riktig ståltoppackning också, så man inte går med i den berömda BHG klubben=( Det får ta den tid det tar, har även läst att man inte bara ska planslipa toppen utan även motorblocket, stämmer det?
suprafreak
2004-07-13, 18:34
Man har hört så mycket olika, dom jag frågat säger att det räcker med toppen!!! men om man ska vara nogrann o vill vara 100% på att det ska hålla tätt så är det väl bäst att plana både block/topp
shifty85
2004-07-13, 20:30
hur många dagars slit krävs det för att lyfta motorn ur en mk3 turbo?
specialverktyg?
shifty85
2004-07-15, 19:02
Är det verkligen ingen som kan svara på det :shock: , eller är jag för ivrig?
Är det mycket krångel att få ur en 7m-gte? Och behöver man några special verktyg?
Är det mycket krångel att få ur en 7m-gte? Och behöver man några special verktyg?
det är inga special verktyg inte vad jag andvände i alla fall det är bara lossa insuget bort med kabel härvan å lossa alla skruvar å slangar å sen är det typ bara lyfta ur den så gjorde ja i alla fall!!!
shifty85
2004-07-15, 20:57
hur fick du det att låta så j-vla enkelt?=) hahahaha, ok tack för informationen iaf=)
Du behöver inga specialverktyg. Det är inte så svårt som det kanske ser ut.
Du är mekaniker, det löser du lätt.
shifty85
2004-07-16, 04:19
ahh bra=) då är det bekräftat, hehe...
Det ända som skulle kunna klassas som special verktyg är äll att man behöver en lång hylsa för att lossa skruvarna på toppen om man inte plockar väck kammarna vill säga.
Skulle jag köpa en MKIII nu så skulle det bli en med rasad motor för då kan du bygga den skott säker... med smida stakar, kolvar ny slipad vev mm. för ungefär samma peng som att köpa en svensk såld fungerande.
är du mekaniker så fixar du det lätt.
Men det är ju bara mina tankar det!
shifty85
2004-07-18, 06:26
haha det var ju ganska smart tänkt, hade jag inte kommit på själv=) tackar...
shifty85
2004-07-19, 10:25
Har kikat runt lite grann, och har en fråga...Hur f-n får man tatg i en 7m-gte???
hittar inte nå¨nstans och vad ligger ett normalpris på en sådan motor?
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.