Visa fullständig version : HJÄLP! bilen läcker in vatten
jeppe_82
2004-06-24, 08:46
Bilfan läcker in vatten runt rutorna specielt i de bakre övre hörnen uppe vid targan.
Nån som haft problemet?
Vad tätar jag med?
Svara snabbt!! det lär ju regna en del mer den här sommarn.
Mvh jeppe
jeppe_82
2004-06-24, 11:37
Ska förbi biltema idag nån som vet om deras bilkappel är vattentäta och inte repar lacken.?
//jeppe
krazydanny
2004-06-24, 15:07
http://www.supras.com/04/resources/index.php?id=63&start=21
Hur ser listen ut om du tar bort targan? Har listen spruckigt? Man brukar kunna se hur & varför det läcker om man tar bort den?
jeppe_82
2004-06-24, 18:07
listen har en liten spricka i targans bakkant på själva störtbågen men jag tror inte det är där det läcker.
ad jag kan se så läcker det i fönstrets bakre övre hörn öch sedan rinner det längs listen ner på golvet.
Verkar som om rutan inte pressas mot listen hårt nog.
//jeppe
suprafreak
2004-06-24, 19:04
:D he he hm lustigt som tusan.... :D skulle logga in nu faktiskt och fråga om samma problem..märkte det när jag åkte från jobbet att bilen läckte vid listerna som går vid taket! Går det att köpa helt nya lister tro?? mina är ganska dåliga!
Det går att köpa nya lister...ganska dyra har jag för mej.
Jeppe, jag tror att du får justera ditt fönster så det ligger rätt.
Bilfan läcker in vatten runt rutorna specielt i de bakre
Mvh jeppe
Hejsan
Jag får in några droppar när jag tvättar och sköljer av skummet Men (nästan) inget om jag kör i regn Jag har köpt silikonspray (Clas O) och sprayar och mjukar upp gummit två hänger per år Då jag jag ställer in den för vintern och när den ska ut i luften igen Funkar bra mjuka och fina gummilister runt om
Men som du säger så är glaset (mest) på förarsiden lite sladdrigt och kanske inte ligger än helt hårt mot gummilisten, det är där som det droppar in när man spolar men inte blir det nåt på golvet, ganske ränder på insidan av rutan och kanske en bit ner mot armstödet, Jag vet inte hur man fixerar rutan det blir väl att ta bort hala dörrsidan o justera
Men när jag har tvättat så tar jag alltid ett sämskskin och torkar insidan på dörrar och kaross Glöm inte under dörrarna och sen spraya på om det ser ut att gummi vil bli tort 10890 mi idag
>RoL<
[quote="jeppe_82"]Bilfan läcker in vatten
Mvh jeppe
Hejsan
jag tror inte du ska ge dej på att "täta" Klister och annat klipp gör ju att dén fastnar ännumer och kan i värast fall slita loss gummit från karossen när du öppnar dörren, Försök att få rutan att gå upp så tätt mot gummilisten med justering i fönsterhissspåren spraya sen silikon spray på allt gummi vid dörrar både dörrsidan Helst under dörren och kaross sidan
Om det inte blir tätt så fick jag tips av Rubber här i Umeå att sätta på lite tunnare list utanpå den ordinarei ,nån millimetsers kull kunna funka
>RoL<
krazydanny
2004-06-24, 22:34
min bil läcker in vatten skitmycket , så när man går ur bilen så ser det ut som att man har kissat på sig :D
silent_kebab
2004-06-27, 03:54
min också... när det regnar eller har regnat så det ligger vatten på taket så vill allt vatten rinna ner i främre skarven vid targan så man får allt på vänsterarmen. dock verkar det som om att när vattnet runnit undan lite så redar det till sig och håller tätt och fint.
provade med nåt som liknar silikonspray fast i roll-on format istället. det funkade dåligt... har hört om fler som säger att det där med en extra liten tunn gummilist gör susen. måste ju bara få hem bilen från Nextgen så man kan prova! :D
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.