Visa fullständig version : Ska jag sälja min bil och köpa en Supra?...
Har lite små funderingar på att köpa en supra mk3 från typ 90 Års ej targa.
Åker idag Saab 900 97 lite lagom masserad 270+..
Kommer jag att bli besviken om jag köper en gammal supra? ( dom jag tittar på är iallfall 12-13 år)
Hur är dom att trimma?
Med saaben är det vare sig svårt eller särskilt dyrt..
Hur pass bekväma är dom att åka i?
Saab sitter man bra i...
Funkar dom året runt om man känner för det eller försvinner plåten helt då?
Övertyga mig med BRA argument... så kanske det börjas bygga hyffsat rask bil snart..
Steg 1A. Åk och provkör en sån bil som du är intresserad av!
12-13 år...MKIV eller MKIII?? MKIII va?
Själv gick jag från 9-5 aero till skyline, inte det minsta besviken. Kan lova dig att bakhjulsdrift är mkt roligare än fwd oavsett om det är skyline eller supra. Framhjulsdrift kommer man ju ingen vart me, bara kraffsar och har sig... köp dig en supra fast provkör först .... min rekommendation iallfalla.
Det är mk3 jag tänker på ja!
provkört har jag gjort på jobbet ett par gånger inte så långt och länge men iallf.
Och orginal är dom väl inte så särskilt imponerande men den är ju inte tänkt att vara orginal så..
SupraPeter
2004-06-19, 20:23
Trimma en supra behöver ju inte vara så svårt/dyrt men det beror ju på hur långt du vill gå...
bekväma är de också med elstolar, targa och ställbra ratt.
Mvh Peter
Jag är ju inte så hemma på det här att trimma supra så ni får gärna berätta lite för mig hur man ska börja samt vart man kan få tag i grejer till dom.
Jag är nu inne på min 5e Saab turbo som alla varit mer eller mindre trimmade så lite kunskap har man ju...
Målet med supran vet jag inte riktigt..
Med saabarna har det alltid prioriterats snabb landsvägskörning och snabba omkörningar :wink:
Men med en supra kanske man blir sugen på att testa lite strippkörning.
Men självklart vill man alltid förbättra sig så jag antar att den måste vara kvickare än den nuvarande bilen..
Med den har jag kört 100-150 på 4,6 så jag antar att det är en tid som ska slås..
SupraPeter
2004-06-20, 16:50
en sak som är bra och dålig med mk3:an är att det inte finns några färdiga kitt att köpa, så alla trimmar efter eget huvud vilket är kul men svårt för den som inte vet. men i stort sett alla börjar ju med filter och avgas, sedan en ny ic och höjt ladd.
angåsnde snabb landsväg kan jag säga att supran nästan känns bättre över 150 än under :)
mvh peter
Många som kollar FÅ som skriver hade jag skrivit samma fråga på STCS.NU så hade det blivit ös kan jag lova..
har ni inga argumet för era bilar jag som trodde det fannas entusiaster här med..
Inget illa menat :wink:
Kanske får fortsätta med saaben då...
danne mk3
2004-06-21, 21:37
det går det att råda bot på med downpipe och och endast (0.2) högre laddtryck så blir det en helt annan bil
då är man nera o sniffar på 6.0 s till hundra
min supra automat gjorde sprinten på 6.32
turbotomas
2004-06-21, 23:53
Många som kollar FÅ som skriver hade jag skrivit samma fråga på STCS.NU så hade det blivit ös kan jag lova..
har ni inga argumet för era bilar jag som trodde det fannas entusiaster här med..
Inget illa menat :wink:
Kanske får fortsätta med saaben då...
Du postar i fel forum Leop. Gå in på www.supras.nu istället om du vill ha mer hjälp! Där hänger de flesta MkIII ägarna.
Mvh, Thomas
Mattsson
2004-06-22, 23:03
Med saabarna har det alltid prioriterats snabb landsvägskörning och snabba omkörningar :wink:
Supran om något hör defenitivt hemma på motorvägen, GT-vagn passar betydligt bättre än "sportbil" när man snackar Supra...
Du kan ju byta med mig istället,jag jobbar me saab o kör toyota.=),vill också bli av med min bil
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.