handdator

Visa fullständig version : Bubblande ljud?

suprafreak
2004-06-02, 14:32
tjena kanske nån som kan hjälpa här?? tycks mej höra ett bubblande ljud inifrån bilen..låter från under instrument brädan typ,det kommer bara i bland oftast när jag haft bilen avstängd en stund. låter som vatten elr nåt liknande ..nån me nån ide`?

supra mk3

Nikorasu
2004-06-02, 14:39
Värsta fallet är det BHG, dvs. toppackningen är kass, bästa fall är det luft i kylarsystemet, bästa är att "burpa" systemet då, plocka av locket till kylaren och starta upp (bilen ska helst stå med nosen något upp så kylartoppen är högsta punkten) sen gasa upp den lite så kommer det bubbla ut massa luft, fyll på med vatten efter hand, brukar lösa problemet...

Rainman
2004-06-02, 16:04
Precis som Niko säger!

Kolla även i expansionskärlet om det bubblar å trycker ur vatten efter att du har kört hårt ett tag.

suprafreak
2004-06-02, 18:57
Tackar....jo börjar misstänka det värsta..eftersom jag får fylle på olja oxå ca 1 gång i veckan oxå..tycker det ser ut som nåt grå/grönt klet på insidan av locket till vatten påfyllningen!! :cry: fan oxå.....har haft bilen 3 veckor kul kul...men jag har ju ändå tänkt att byta packning oxå..

Nån som vet nån som kan plana block/topp plus dra på ny packning?
och hur mycket det kommer kosta??

E_Z
2004-06-02, 20:55
suprafreak20

gör inte toyota verkstäder sånt? kika förbi din lokala toyota verksta och fråga? kanske är lite dyrare hos dom men då vet man iallafall vart man ligger nånstans...d skulle jag gjort iallafall om jag inte hade nån möjlighet till att göra det själv :)

suprafreak
2004-06-02, 21:36
jo klart ...dom har säkert sånt men tänkte försöka komma undan med så billigt som möjligt!=)

BBB zooloo
2004-06-03, 00:04

Jag planade hos "dansken" på BMS motor i Linköping.
Planing av topp/block, honing av cylindrar och tvättning.
Gav 1500:- för allt.

1.2mm HKS stålis+ARP toppbultar gav jag 4000:- för hemskickat.
(De köper du av tex SMR, NextGen eller GIK mfl.)

Lycka till!

mvh zooloo