handdator

Visa fullständig version : Köpa Supra

Norqen
2003-04-20, 11:54
Tjenare
Jag undrar om detta kan vara ett bra köp http://www2.blocket.se/view/1082168.htm?l=0

Ägaren säger att den gick bra förra året, och det finns en rostfläck vid högra bakre stänkskärm.

Kan det bli en dyr historia, eller är det ett toppenköp?

Rainman
2003-04-20, 13:28
Nummer 1. Tro/lita/lyssna ALDRIG på någon som säljer en gammal bil.

Man måste åka och kolla själv, det hade jag gjort för det priset.
Ta med dej någon som kan motorer, det KAN ju vara en skitsak att den inte går på alla cyl.

Norqen
2003-04-20, 13:47
Antagligen borde han ju kollat om det är billigare att laga den eller att sälja den trasig, tycker man ju, men när den fungerade före vintern och inte nu efter att den stått ett par månder, kan det ju bara vara lite avlagringar lr något, lite jobbigt bara att åka från Luleå till jönköping om det bara är svammel.

Men miltalen då, tror du det är mycket slitna delar i den?

Rainman
2003-04-20, 14:22
Jag personligen skulle inte köpa en bil som har gått så långt, men det behöver ju inte vara något större fel på den om den är bra skött...

Men å andra sidan så är den ju billig, och ÄR den "fin" och hel så är det ett bra köp! ...tycker jag.

Om du funderar på att trimma den så tycker jag att motorn ska gås igenom först, med tanke på milen.

Tyvärr så måste man ha lite pengar över EFTER att man har köpt en MK3:a, man vet ju inte om tex packningen är trött...osv...

Norqen
2003-04-20, 15:26
Jodå, pengar finns det väl. men vad är det som kan vara fel när den inte vill gå på alla cyl? jag e inte så jäkla haj på att meka, den enda erfarenheten jag har av att meka är när man trimmade moppen=) annars kan min polares farsa ruskit mycket om motorer å sånt, men man kan ju inte gå till honom helatiden, är det bättre att satsa på en lite dyrare bil som är hel från början?

Tänkte inte trimma den, då blir den för dyr att köra det räcker med 235hk för mig

Ferox
2003-04-20, 19:13
Det är stor chans att det är någon liten sak som krånglar för att den stått över vintern. Sen behöver inte bilen dra mer soppa bara för att man trimmat lite. Går den friskare så behöver man inte gasa lika jävligt för att få ut samma effekt.

Norqen
2003-04-20, 19:42
Men det du menare är att det antagligen blir dyrt att repa bilen så den går bra. och att det är bättre att köpa en fräshare bil för lite mer pengar eller?

men om bilen är mer trimmad så får den väl mer bensin lr?

Rainman
2003-04-21, 01:44
Vad det kan vara för fel på den när den inte går på alla cyl...
OK, jag kan säga så här, det kan vara allt ifrån fukt/vatten i en av tändstiftshålen till en blåst toppackning. Du måste veta och vara säker på vad det är innan du köper. Är du osäker eller inte kan ta reda på vad som är fel så välj en annan, det finns flera.

Som sagt, en trimmad motor som är seriöst inställd drar inte mer soppa om man kör lika dant som en orginal går...men det gör man inte, man gasar såklart mer det är ju därför som man trimmar, och DÅ drar det lite mer.