handdator

Visa fullständig version : låter konstigt???

jumjum
2004-05-11, 00:09
nu har ja satt i den nya motorn, har kopplat allting, fast när man är ute kör å turbon laddar fullt så låter det helt knepigt från turbon den änna viner lr typ blir ett tjutande ljud från den, finns det nån vakum slang man kan ha kopplat fel lr nått sånt lr va fan kan d va?

skulle vara tacksamm om nån kunnde skriva lite grejer som det skulle kunna vara???

Rainman
2004-05-11, 09:06
Jag känner igen det där, det var någon här som hade något liknande.
Det bör vara något som läcker, kolla alla rör till & från speciellt intill turbon. Stoppa ner huvet runt turbon å lyssna.

Verkar den spola upp bra? Laddar den fullt?

Mattsson
2004-05-13, 22:04
Min laddade fullt, spoolade snabbt, tjöt som f@n... Fräckt i en tunnel! Sen dog den ju också inte långt efter...

/Martin

jumjum
2004-05-14, 00:30
den laddar typ imellan 4:an å 0:an på den orginala mätaren! men jag vet att den läcker i grenröret! kan det vara där den tjuter ifrån?

Rollax
2004-05-14, 14:51
[quote="jumjum"
turbon laddar fullt så låter det helt knepigt från turbon den änna viner lr typ blir ett tjutande ljud från den,

Hejsan
Ja Yes Min lät vinande på gränsen till skrikande vid max ladd.
Jaha tänkte turboras men när jag skulle ta bort elendet så känner jag efter med fingrarna var muttrarna är (trångt och syns inte uppifrån)
då känner jag att den ena var nästan lös, kunde dra ett varv med fingrarna drog in´gen alla 4 stenhårt samt alla (de flesta i alla fall) på grenröret mot toppen gick att dra igen lite Tyst blev det.
Men visslingen kom alltså från otätt mellan turbo/grenrör
>RoL<

jumjum
2004-05-15, 21:03
nää jag blev helt dumm i huvet på detta ljudet d går inte åka runt så här när det visslar å skricker om hela turbon så nu har jag monterat på en annan turbo en likadan ct26 jag tror att det tog 5 timmar för att få loss den jävla turbon ja fattar inte hur dom bygger dessa bilar allså sen när ja fått dit allt så startar ja å provar köra så var det fortfarande kvar!!!!!! ja fattar inte va d kan vara! det börgar precis när turbon börgar ladda man hör lixom att det är från turbon!!! nån som bor nära uddevalla trakterna som man kan åka till som är grymm på MKIII så ni får höra va d är?