Visa fullständig version : Trimma supra
Hej! Jag har lite frågor om hållbarheten i en orginal supra av mod mk3!
Motor: vad tål en orginal motor? vad krävs för att den ska tåla 500 - 600hk?
Transmision: vad tål den orginal? och vad be hövs för att den ska tåla ca 500-600hk ?
tacksam för svar
MVH Viktor
Själva motorblocket ska hålla för 700-800 hk har jag läst har i forumet.
Orginal kopplingen orkar med 350 hk som jag också läst här på Supramannen-racing..:)
Sen så om du letar här i Forumet så hittar du all fakta om hur mycket motorn orkar med.
Anonymous
2004-05-05, 11:06
Säger siffror som får anses beprövade.
Motor:
Helt orginal ca 280hk.
Med stålpackning ca 400hk.
Med stålpackning och ARP bultar till stakarna ca 450hk.
För 5-600hk behöver du även bättre kolvar och stakar.
Att kulpeena orginalstakarna ska räcka bra.
ARP bultar till ramlagren är också att rekomendera.
Växellåda:
Orginal med ny olja/filter ca 350hk vid normal körning.
Med nyservad och kry låda plus bättre kylning ca 400hk.
För 5-600hk....köp ett adapterkit för att montera cheva låda av mig eller någon annan leverantör.
Orginallådan går att modifiera men det är DYRT.
Mattsson
2004-05-05, 15:10
Nu snackar Johnny om automaten, va...? Den manuella skall väl tåla desto mer.
OCH vad snackar du om för adapterkit för jänk-låda, detaljer, pris och extra mycket info om allt som har med den att göra... Snälla. PM, E-post eller här...
En standard TH700-låda skall väl klara en hel del effekt va? Jag har noll koll på jänkarnas delar.
/Martin
Anonymous
2004-05-05, 15:47
Förlåt, jag pratade enbart om automaten!
Den manuella lådan vet jag faktiskt inte så mkt om. En del (Toyparts) rasar den med 400hk och en del aldrig.
Klart är iaf att den går att uppgradera med diverse saker så att den ska hålla mkt bra. Bla är det ett gjutet "shims" eller mellanlägg som man byter mot värre saker.
Ang Chevalåda så vet jag inte om jag vågar skriva något här. Lär ju få skäll eller bli bannad då.
Men jag kan svara på frågan om 700 lådan iaf.
Ska du åka med en sån, se då till att köpa en av de nyare varianterna eftersom de första var lite si och så...
Tack så jätte mycket, jätte bra svar!
Detta är det mest seriösa forum som jag har varit på :D
silent_kebab
2004-05-07, 18:23
Köp ny turbo och ladda på 2-3 kg. Byt det som går sönder efter ett tag. När saker slutar gå sönder så köper du en större turbo och börjar om från början. Nån gång i tidernas begynnelse lär ju nån ha provat och det är därför folk kan skriva eller säga att dom hört hur det ligger till. :D
Mattsson
2004-05-08, 11:03
Nån gång i tidernas begynnelse lär ju nån ha provat och det är därför folk kan skriva eller säga att dom hört hur det ligger till. :D
Ja, där har vi ju lite av poängen med att hänga på ett forum...
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.