handdator

Visa fullständig version : Köp av bil! Supra MKIII, MR2 eller celica gt-4

DyMo
2004-05-03, 22:56
Hejsan svejsan nu är det snart dags att skaffa sig en bil. Jag har länge kolla på MKIII och förstått att man bör ha en del kulor kvar efter köpet för eventuella fel.
Nu har jag även tittat lite på MR2 (runt -90 alltså gamla karossen) och celica gt-4 (efter 90 dvs, "samma" kaross som carlos sainz modellen)
Är det samma sak med dom?
Vill veta lite för och nackdelar med samtliga modeller om någon orkar ta sig tid till det :)
Vilken bör man välja om man har ganska stram budget och inte så mycket pengar över till några jättestora oförutsedda utgifter?

Tack på förhand!
MVH /Oscar

olesch
2004-05-05, 09:07
Samma sak varenda gång.... Köper man en MKIIIa för 45-50k så får man räkna med det ena och det andra, men köper du tex en för 70-80k som är renoverad utbytt en massa saker på och i ordentligt skick så lär du inte ha så stora problem om det är riktigt gjort. det är ju som alla andra bilar..................... Helt enkelt

Anonymous
2004-05-05, 11:32
På en stram budget så ska du nog köpa en MR2 icke turbo.

Snygg kaross och ganska billig att äga/köra.

DyMo
2004-05-05, 13:27

Snygg kaross och ganska billig att äga/köra.''

Jo har kollat mycket på den nu på sistonde.
Är import nånting att titta på? Finns MR2or för runt 15k billigare där borta. Jag vet att inreggningen å sånt kostar runt 7-8k hä men man sparar fortfarande en slant till att byta små slitdelar. Är det nånting som man kanske borde göra istället?

Anonymous
2004-05-05, 13:32
Jag skulle absolut importerat bilen.

Då får du en bil som oftast inte sett salt eller våra guppiga skogsvägar.

Men köp inte den billigaste du hittar bara.

Rainman
2004-05-05, 16:35

Är import nånting att titta på? Finns MR2or för runt 15k billigare där borta. Jag vet att inreggningen å sånt kostar runt 7-8k hä men man sparar fortfarande en slant till att byta små slitdelar. Är det nånting som man kanske borde göra istället?
Från vilket land tänker du på?

DyMo
2004-05-05, 19:36

Från vilket land tänker du på?

Oj, glömde skriva det. Det skulle nog var tyskland isf. Högerstyrt vill jag inte ha. Köp är inte dagsaktuellt jag vill bara ha lite info och åsikter innan jag bestämmer mig :)

Krutis
2004-05-06, 19:27
Köp bilen som passar dig bäst...

finns inga stora fel med någon av modellerna.. men det e helt olika bilar.

så kolla vilken du tycker e snyggast och kännera att du skulle passa i.

jag behöver kanske inte nämna att jag skulle välja Mr2 :)

DyMo
2004-05-06, 21:26
Köp bilen som passar dig bäst...

finns inga stora fel med någon av modellerna.. men det e helt olika bilar.

så kolla vilken du tycker e snyggast och kännera att du skulle passa i.

jag behöver kanske inte nämna att jag skulle välja Mr2 :)

Nej det kunde jag klurat ut aldeles själv :P
Känns som MR2'an är det det blir. Nu ska jag bara hitta ett fint exemplar samt fiffla ihop budgeten ordentligt :)