Visa fullständig version : Vill ej starta
Tjena! Köpte en MK3:a för ca: 2 veckor sedan, och den har gått hur bra som helst, tills i tisdags. Då ville den inte starta, så jag fick knö igång den :evil: Kan det har något med att den är för varm o göra? För när jag ska ta den till jobbet på morgonen startar den, samt när jag skall hem. Detta inträffade efter jobbet, skulle åka till stan för att handla lite. Det tar ca 10min dit från jobbet, o när jag skulle åka därifrån ville den inte starta (ärendet tog ca 15min) Känns som att startmotorn inte får någon ström? Någon som har vart med om liknande sak?
Nja, den startar när den är kall, och ibland när den är varm? Kanske om det är något glapp eller liknande när den blir varm? Tänkte höra med någon här om ni kände igen det, kanske var någon annan som har haft samma problem. Men jag får väl plocka ner den och se om jag hittar något.
[quote="mrnenad"]startmotorn?
Hejsan
Startmotorn ar ett h-te att få bort, trångt o elendigt, men det finns bån selenoid och nåt bleck som miffade på min med samma symtom
Men kolla alla kablar kontakter rengör mad stålborste sen på med kopparpasta eller vaselin
>RoL<
Hejsan
Startmotorn ar ett h-te att få bort, trångt o elendigt, men det finns bån selenoid och nåt bleck som miffade på min med samma symtom
Men kolla alla kablar kontakter rengör mad stålborste sen på med kopparpasta eller vaselin
>RoL<
Hehe, jo startmotorn sitter väldigt "dumt" om man får säga så.
Tackar för tipset Rollax :)
När du säger "startar inte", menar att motorn går runt men inte igång, eller menar du att startmotorn inte slår till?
Startmotorn slår inte till. Men lampor/stereo och annan elektronik funkar, så det kan ju gärna inte vara batteriet? Det värsta är att det finns ingen logik bakom det, för ibland startar den, och har man otur så startar den inte :( Eller kan det vara startspärren som strular?
Jag hade samma problem, vred om nyckeln och det klickade till sammtidigt som att allt ljus tändes. Jag bytte batteri och nu startar den ALLTID!!!!
Jag har varit med om samma grej på andra bilar.
När motorn är varm så slår inte startmotorn till beror ofta på att solonoiden (stavn ?) på startmoton är slut. Elektronik har en rolig egenskap att krångla när den blir varm...
Jag hade samma problem, vred om nyckeln och det klickade till sammtidigt som att allt ljus tändes. Jag bytte batteri och nu startar den ALLTID!!!!
Hejsan
Jag hade samma fel förra sommaren köpte bleck o selonoid hos toyo bytte ,startade bra några gånger men sen la batteriet av Fick dock ett nytt på garantin Mina gissningar (långt ifrån säkra) är att varje gång man försökte starta och det bara sa "klick" så kortslöts batteriet så det bara kokade i cellerna när man laddade Kolla "koket" när du laddar det
>RoL<
Det är alltid ett h*lvete när men inte kan sätta fingret på vad det är. Men tack så mycket för all info :) Nu har jag i alla fall lite grejer som jag kan spana vidare på. Hoppas jag få ordning på prylarna nu, hehe :)
Mattsson
2004-05-03, 14:57
Krävs ju liiite mer juice för att dra runt motorn än att tända en lampa...
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.