Visa fullständig version : "hmmg" på turbotrycksmätaren
Hej
Turbo tryck mätaren på en MKIII står det HMMG kan någon berätta lite mer tex +4 hmmg som är max på mätaren vad eller hur mycket är det
'
ha det supra bröder
MJ 8)
Skumt... inte för att jag kan mycket om skalor på turbotrycksmätare men HMMG låter ju ganska likt mmHG (mm/Kvicksilver)...
fast å andra sidan så skulle 4mmHG vara ca 190ggr under atmosfärtryck så det kan väl inte stämma! :roll:
inte en aning asså...
Jag slängde min orginalmätare åt helvete och satte dit en riktig mätare det första jag gjorde, så jag har ingen att kolla på.
Men står det inte "mmhg" ? I såna fall så är 4mmhg=5,33mbar.
Och det stämmer ju bra, dom laddar inte mer org.
Ruskigt dålig orginal mätare, tar ju 2 år på sig att komma igång. Det är kul när man jämför sin "nya" mätare med orginal :).
/Per
stefan frölind
2003-04-11, 12:58
om jag minns rätt så går den upp till 0,4 bar då orihginal laddtryck är 0,3 bar, rätta mig om jag har fel!
om jag minns rätt så går den upp till 0,4 bar då orihginal laddtryck är 0,3 bar, rätta mig om jag har fel!
Den mäter inte i bar...
stefan frölind
2003-04-11, 17:12
Nej den mäter i hmmg eller vad det står men 4 sånna är antagligen 0,4 bar då något talar för att det kan stämma.
Jag slängde min orginalmätare åt helvete och satte dit en riktig mätare det första jag gjorde, så jag har ingen att kolla på.
Men står det inte "mmhg" ? I såna fall så är 4mmhg=5,33mbar.
Och det stämmer ju bra, dom laddar inte mer org.
Kan inte någon som har org-mätaren kvar gå ut och kolla om det står "hmmg" eller "mmhg" ?
gokväll
behöver inte gå ut i kylan för att kolla, det står mmHg :wink:
I såna fall så är 4mmhg=5,33mbar.
visst är det mmHg, dvs mm kvicksilver...
det står oxo x100 på den... see?
och +4 på mätaren är alltså 400 mmHg
vilket motsvarar 0.5332895 bar, eller 7.73471 PSI om man så vill
sedan kan man ju diskutera mätarens tolerenser..men skalan är som ovan...
MaZe
Japp, 0,53 bar laddar våra bilar om nålen står på 4 på mätaren...
Hehe men då blir det ju 5,33 mega bar, inte konstigt att topplockspackningen pajjar :lol: :lol: :lol:
Mvh Hanky
Hehe men då blir det ju 5,33 mega bar, inte konstigt att topplockspackningen pajjar :lol: :lol: :lol:
Mvh Hanky
*hahaha* :D 8)
Hej igen Tack för upplysningen och det står mmhg x100
något annat var fel från mej ursäkta
mvhMJ
pelleman
2003-04-19, 01:03
Den som är lite händig kan samma mod som jag. Ombyggd original, mycket snabbare och visar över en bar.
http://home.swipnet.se/pelleman/supra/
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.