Visa fullständig version : Skyline r33 gts25t
Ska iväg idag och kika på en sån, han som säljer den har dock inte reggat in den. Enligt hans historia så bodde han i england och hade bilen där och tog med sig den hem till sverige. Nån som vet om man kan bli blåst på nåt sånt? Tänker på:
1. Skatt ?
2. Går den igenom ?
3. Papper... massa jag kan faktiskt ingenting.
4. Avgifter... säkert massa.
Skickade pm till Richard om trim, nån annan som vet ungefär vad som behövs för en 400 hk på ett ungefär... håller på och jämför vad som e mest värt mellan supra och skyline i hk/pengar. Naturligtvis e supran snyggare... och.. en SUPRA men... om skylinen kostar 130k så har jag alltså 50k att leka med i trimmning... vilket borde räcka till lite extra pulver i motorn eller ?
PS Richard ring gärna om du läst pm:et för jag åker till skövde ikväll och kollar bilen, jag kommer inte köpa bilen innan jag fått svar :-) Sitter på jobbet nu åker direkt efter.
Ett tips min bil e till salu...reggad och allt med autronic monterat och den ska inte besiktas förrän 2009 och skatten är nyligen betald :)
MvH
Calle
Per,
Instämmer med Snoball..
Dessutom så finns det redan ett 450hk kit planerat till den utav Rickard så det är bara att hoppa in på den platsen!
Jag hade åxå satsat på Snoballs.
Ett tips min bil e till salu...reggad och allt med autronic monterat och den ska inte besiktas förrän 2009 och skatten är nyligen betald :)
MvH
Calle
En liten avstickare...
Hur kommer det sig att den inte behöver besiktigas förrän 2009 :?:
MvH
Calle
En liten avstickare...
Hur kommer det sig att den inte behöver besiktigas förrän 2009 :?:
Den ska inte det enligt VV. bara att gå in och be om fax på Reg nr TUK301.
MvH
Calle
Jag vet, har sett den... men 190.000 är mkt mer än 136000 även om den säkert är mkt mer påkostad och finare än alla andra så är jag nästan uppe i en GTR för dem pengarna eller så kan jag köpa supran för 175000... tanken är att jag ska hålla mig under 200k och det lär jag göra eller så får jag bo i en halvfärdig lägenhet utan golv eller tapeter :-)
Väntar med iver på vad richard säger om pm:et jag skickade... vad han skulle ta för att trimma en original gts25t till en 400hk på ett ungefär... gråter ju inte blod om det blir 380 eller 420hk direkt, ne nu ska jag åka och kolla på bilen iallfalla se om det är nåt att hänga i julgranen... undrar bara varför han inte reggat in den... VARFÖR??? Luktar väldigt skumt här måste jag säga.... mkt mkt mkt skumt för det är ju inte så mkt pengar det sa han själv och han har reggat in bilar förr har han själv sagt så.. *** varför *** ???
Kontaktperson... Daniel Wulff... var och provkörde hans evo2:a i vintras.. fan va den killen byter bilar alltså... iofs ska jag inte säga nåt själv har väl bytt bil 4 ggr senaste 12 månaderna... har för nuvarande bara 3st varav 1 inte räknas som bil ens (740 som jag behövde för stunden) och dem andra en audi quattro coupe (projektbil) och en 9-5 aero som jag säljer nu... fick bud på 150k för den... nån som vill bjuda över ? =)
Vilken är det som kostar 136 000:- då?
Var och kollade på bilen... mkt fin så jag slog till direkt. Inget fuffens alls, alla papper och så. Han bjöd till och med på kostnaden för inreggningen, bilen va skattad och besiktigad. För att svara på borstas fråga, den för 136k finns på blocket.
http://www2.blocket.se/view/2449682.htm?l=0&c=1&city=0
Menghini
2004-04-29, 07:47
Var och kollade på bilen... mkt fin så jag slog till direkt. Inget fuffens alls, alla papper och så. Han bjöd till och med på kostnaden för inreggningen, bilen va skattad och besiktigad. För att svara på borstas fråga, den för 136k finns på blocket.
http://www2.blocket.se/view/2449682.htm?l=0&c=1&city=0
Hur kan den va skattad o besiktad om den inte är inreggad ?? .....
Ser att det kommer bli fälgbyte iaf :D
Lycka till med inreggningen då!
* Rätt intyg
* Rätt ljusbild
* E-märkning på rätt ställen
Tänkte precis fråga samma sak!?!?!
Lycka till med inreggningen då!
* Rätt intyg
* Rätt ljusbild
* E-märkning på rätt ställen
tja får väl smöra lite på besiktingen eller höra med nån som kan mygla igenom den.. kan väl inte va så svårt eller så ber jag han Jens göra det.. tänkte ringa imorn och höra om han har lust...han jag köper den av har ju importerat förr och han ska ta hem en gtr nu och han sa att det inte skulle va nå problems... tror inte han ljuger... hoppas inte han gör det iallfalla för då får ni se en skyline utan regskyltar hehe
edit:
förresten... är inte alla skylines lika svåra att importera... en skyline från japan kan väl knappast vara svårare än en annan eller hur.. och det finns ju minst 6 st i sverige så.. det går ju :-)
Tänkte precis fråga samma sak!?!?!
hmmm 3 månader får han köra i sverige eftersom han jobbar i england =)))
Så därför kör han lagligt med bilen utan att regga in den... därför han inte reggat in den än.... tog ett tag innan jag fattade det själv =)
tja får väl smöra lite på besiktingen eller höra med nån som kan mygla igenom den.. kan väl inte va så svårt eller så ber jag han Jens göra det.. tänkte ringa imorn och höra om han har lust...han jag köper den av har ju importerat förr och han ska ta hem en gtr nu och han sa att det inte skulle va nå problems... tror inte han ljuger... hoppas inte han gör det iallfalla för då får ni se en skyline utan regskyltar hehe
edit:
förresten... är inte alla skylines lika svåra att importera... en skyline från japan kan väl knappast vara svårare än en annan eller hur.. och det finns ju minst 6 st i sverige så.. det går ju :-)
Från Japan så måste du ha de rätta papprerna, rätt ljusbild och beroende på under vilka stadgar du tar in den så behöver du inte alltid E-märkning på prylarna.. Dock så är det fortfarande rätt ljusbild som gäller för att den skall gå igenom!
Från ENgland så är det ett intyg från Nissan (kostar 800+moms), E-märkning på alla lampor och bälten, restriktor i tanken samt rätt ljusbild!
Som sagt tidigare, lycka till!!
Intyg från Nissan behövs ej lägre
Intyg från Nissan behövs ej lägre
va skönt... så då är det mest ljusbilden dem kan klaga på då... aja jag ringde Jens idag och han skulle försöka hinna med fast han har så mkt att göra.
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.