handdator

Visa fullständig version : bilen går skit.

mr-black
2004-04-26, 22:16
tjena jag har en mr2 91 med usa motorn 5s-fe
å just nu så går den riktigt dåligt den hoppar å studsar. och stiften blir kolsvarta på typ 1 minut, bilen dra ca 2 lite milen å då kör man riktigt lungt. motorn hoppar till med gämna mellan rum blir tätare ju mer man varvar,
jag har bytt stiften tändkablarna, fördelalock rotor, lambdan, kollar lmm inge fel på den. vakumslangarna är hela. kollar den lilla sensorn i luftfiltret men den var hel. kör med orginal filter nu men det va ingen skillnad. ska prova med en annan ecu i morgon å se om det hjälper funkar inte det så vet jag inte vad som kan vara fel. kan inte tro att det är en läcka nån stans efter som alla stiften blir så gämt sotiga värka långsökt om alla cylindrarna skulle få lika mkt tjuvluft,
nån som har nån aning om vad det kan vara för fel.. är ibehov av hjälp fort vil ju kunna köra lite med bilen..
mvh andreas

pelleman
2004-04-29, 21:54
Tändspolen kan vara kass.

mr-black
2004-04-30, 17:04
Tändspolen kan vara kass.

får kolla upp det. får panik om jag inte hittar felet snart.

Zymph
2004-05-03, 01:10
Jag har haft ungefär samma problem som dig fast på min corrado, bytte allt stiften, tändkablarna, fördelalock, rotor, lambdan men inget hjälpte. Så jag kikade lite på kamremmen och det visa sig att den hade hoppat en kugg, ställde den rätt och bilen gick som en dröm igen.

mr-black
2004-05-03, 22:19
Jag har haft ungefär samma problem som dig fast på min corrado, bytte allt stiften, tändkablarna, fördelalock, rotor, lambdan men inget hjälpte. Så jag kikade lite på kamremmen och det visa sig att den hade hoppat en kugg, ställde den rätt och bilen gick som en dröm igen.

det är ju visseligen inte omöjlig tanken har slått mig för jag bytte den i förrasommaren så den kan ju hoppat, ja nu ska den in till toyota på felsöknig orkade inte hålla på å krabba mer måste ju få ut bilen får ju kjolarna denna vecka eller nästa så då vill man ju gärna att bilen ska fungera.