handdator

Visa fullständig version : Mazda MX-3

LillLinus
2004-04-24, 01:44
Hej, har just tagit körkortet och har böjat titta lite smått på bilar.

En Mazda MX-3 verkar ligga i en ganska vettig prisklass för en ung student som mig.
Är det någon som har nån erfarenhet av Mazda MX-3?
Något man skall vara försiktig med om man skall köpa en?
Finns det reservdelar att få tag i?

Mvh//LillLinus

WingsWest
2004-04-24, 16:28
Tjena!...

Är väl "Judge" du ska snacka med om Mazda han lär ha stenkoll på MX:serien då han själv äger en MX6:a.. (extremt nice då jag gick förbi den för en liten närmare inspektion)

sen Judge bosatt i Olsfstm? :lol:

Rainman
2004-04-24, 16:46
Sorry..jag har ingen koll på Mazda...

Judge
2004-04-25, 18:37
Tjenis,

Köper du en MX-3'a med 2.5l V6 får du en pris värd bil. Inga större
brister. Skulle dock heller lägga pengarna på en MX-6'a *host*
Den är ju något ovanligare och i mina ögon snyggare. Reservdelar finns det gått om. MX-6'an är ju byggd tillsammans med Ford Probe och dom flesta reservdelarna är från Mazda 626.

Tycker dock att bromsarna på Mazdorna är lite klena orginal,men det är min åsikt. Tycker du gått kan se dig om efter en mazda. Som sagt satsa på V6'an. helt underbara motor egenskaper.

Wingswest: Vet jag vem du är??? Var såg du bilen??

WingsWest
2004-04-26, 13:44
Tjena nej Judge vet inte vem du är men sett din bil ett antal ggr i närheten av Shell i Olfstm :wink: hoppas du inte misstycker att man tog sig en liten närmare titt på den.. och jag måste medge den är grymt fin! :wink: sen uppmärksammade man "smackdesign.tk" på bakre sidrutorna så tog förgivet att det är din bil det röde sig om :D

Judge
2004-04-26, 14:46
Tjena nej Judge vet inte vem du är men sett din bil ett antal ggr i närheten av Shell i Olfstm :wink: hoppas du inte misstycker att man tog sig en liten närmare titt på den.. och jag måste medge den är grymt fin! :wink: sen uppmärksammade man "smackdesign.tk" på bakre sidrutorna så tog förgivet att det är din bil det röde sig om :D

Aha. bara kolla du. Lämna inga flottiga fingeravtryck på rutan bara :wink:
Jobbar du i Ofm eller???

ninjamannen78
2004-04-26, 14:59
MX-3an har vel ikke 2.5 V6 snarere 1.6 V6? Har ju verdens minste serieproduserte V6 i alle fall..

olesch
2004-04-26, 15:31
De har en V6a på 1.8 liter

WingsWest
2004-04-26, 15:40
Haha nej då ska inte lämna några "fingerprints" :wink: nope jobbar inte i Ofsm har annat som drar mig åt det hållet :lol: :wink:

Judge
2004-04-26, 20:33
Haha nej då ska inte lämna några "fingerprints" :wink: nope jobbar inte i Ofsm har annat som drar mig åt det hållet :lol: :wink:

Ok :D Det måste vara av den riktiga sorten med det avståndet som står i din <---------Umeå

WingsWest
2004-04-26, 20:58
Hihi :) så du är bosatt i den trakten, kan inte göra annat än att avundas dig är otroligt vackert där!

Judge
2004-04-27, 13:46
Japp. Bosatt och uppväxt i Olofström.