Visa fullständig version : Supror i Norrland...
Hur många Supraägare är vi i Norrland (Norr om Gävle eller så) nu :?:
Vet om min i Härnösand, Roadrunners i Pite å Juniors i Ume :arrow:
Nån fler :?:
Kanske är dax för en träff :D
Road-Runner
2004-04-16, 21:26
Bra ide. Jag är me
[quote="JaPe"]Hur många Supraägare är vi i Norrland ?
Kanske är dax för en träff
Hejsan
Här i Umeå finns det ca: 3-4 av varje Mk, vad jag vet
>RoL<
i umeå har vi iaf 2 mk4 (jag + silver) resten är sålda. mk3 vet jag inte hur många de finns. låter kul med en träff
i umeå har vi iaf 2 mk4 (jag + silver) resten är sålda. mk3 vet jag inte hur många de finns. låter kul med en träff
Hejsan
Den röda såldes visst söder ut , Men "Norrlandbguld" och Patriks K
= "PGkongen" då Hur blev det med den? han köpte ju tillbaka den från Finland
>RoL>
Det verkar ju finnas en del Supror så det kanske är dax att börja planera nått, kanske kan ordna en dag på mittsverigebanan med lite banrace å korvgrillning :D
Det kommer även köras ett race mellan 2 orter en onsdagsnatt här framöver :wink:
Hej
Jag bor i järvsö och har en röd MKIII som kommer ut i börja av juni.
Jag kommer att köras på bla. sättna i sundsvall i sommar
Mitt mål är att köra en låg elva
MVH Lasse (supraslakt)
danne mk3
2004-04-23, 01:51
vore kul om det kunde bli någon träff till sommaren
till gatufesten
en till supra j gällivare.. låter kul d där
Det kommer även köras ett race mellan 2 orter en onsdagsnatt här framöver :wink:
du kan ju pm mej när de blir av och mellan vilka orter!? gärna också ditt nr så kanske man hänger på.
blir ju nästan lite mischief stuk då! ;)
Jag är också snart supraägare, ska hämta hem min mk4 snart! Bor i Umeå
Anonymous
2004-04-25, 20:14
Grattis till en fin bil. :D
Road-Runner
2004-04-26, 12:27
Det är en bilträff/utställning i Piteå lördagen den 8:e maj med arrangören R.I.N (Race I Norr) Det är ju inte en helt fel dag om alla har hunnit få igång bilarna? Jag skruvar frenetiskt för att kunna fara.
lite info tack! :) färg, mods, när anländer den? vi får ta och träffas så man får se va du har fått för underbart
grattis!
Tack, den är ganska orginal än så länge. Den är pearl white, smaken är som baken, men bilen ser enligt mig ganska clean ut. länkar en bild istället så får ni se på den. Skulle va riktigt kul med en bilträff inom kort! Bilen hämtas till helgen. http://ostrautb.skola.umea.se/utb100/supran.html
Tack, den är ganska orginal än så länge. Den är pearl white, smaken är som baken, men bilen ser enligt mig ganska clean ut. länkar en bild istället så får ni se på den. Skulle va riktigt kul med en bilträff inom kort! Bilen hämtas till helgen. http://ostrautb.skola.umea.se/utb100/supran.html
Är den importerad från USA... tror jag såg annosen...
Bilen är i England
//Lars
Tack, den är ganska orginal än så länge. Den är pearl white, smaken är som baken, men bilen ser enligt mig ganska clean ut.
jo de är ju sant, smaken är ju som baken. men den såg fin ut, blir de till att glida runt lite då under helgen? ska tydligen bli soligt lördag och söndag har jag för mej :)
är de planerat någe fräna mods?
själv så är min snart en fullfjädrad bpu! :)
fattas bara besiktning så ska jag kränga på de som saknas
Okej :). Den hämtas på Fredag så jag är väl hemma sent på Söndag :/. Men om två helger så kanske man är ute och glider lite med den däremot! ;).
Några mods får vi se om, kommer nog nöja mig med ca 350hk i början iaf. Matte, några bilder på din pärla?
härligt! :) finns en otvättad bild här... http://www.supramannen.com/viewtopic.php?t=1724
Det är info nr.3, jag tog ut bilen för ett fotografi, alltså ej vinterkörd
Okej, såg fin ut ändå :). Snyggt med svart!
Då blev det en till JapanSupra bara in på knuten :lol: Får träffas å gasa :D
Jo tycker vi ska ta och träffas några supror.. skulle vara trevligt!
SupraBoy
2004-05-02, 02:58
Såg den där supran idag i Gävle... såg rikigt fin ut.
Kan nog stämma, farsan är på väg upp med den.
SupraBoy
2004-05-02, 11:26
Härligt... du kommer nog få mycket kul med den :D
Nu har det som inte får hända hänt. När jag fick hem bilen var det inte alls en turbo jag fick. Det var en Supra -96 non turbo..
Vet inte hur man ska ställa sig till detta, ska man försöka lämna igen bilen eller pruta på den?.. om det är möjligt förstås.
Bilen är väldigt fin, men som sagt utan turbo.. fy fan säger jag bara..!
Är en sån här bil lönt att konvertera? Hur mycket skiljer mellan turbo och non turbo? Andra kammar gissar jag?
Killen jag köpte bilen av var riktigt tät så han borde kunna pruta på bilen tycker jag.. det börjar bli knappt om tid om att hinna hitta en ny fin supra till sommaren, kan inte stå med två styckna ;/. I värsta fall blir det en wannabe Supra ni ser i Umeå :(, men kanske får duga det till sommarn.. ni får ha överseende då med att det är en 18åring som kör den isf ;P.
Happ, för besviken för att skriva nåt mer.. får önska er en fortsatt trevlig helg!
Supramannen
2004-05-02, 12:19
Nu har det som inte får hända hänt. När jag fick hem bilen var det inte alls en turbo jag fick. Det var en Supra -96 non turbo..
Vet inte hur man ska ställa sig till detta, ska man försöka lämna igen bilen eller pruta på den?.. om det är möjligt förstås.
Bilen är väldigt fin, men som sagt utan turbo.. fy fan säger jag bara..!
Är en sån här bil lönt att konvertera? Hur mycket skiljer mellan turbo och non turbo? Andra kammar gissar jag?
Killen jag köpte bilen av var riktigt tät så han borde kunna pruta på bilen tycker jag.. det börjar bli knappt om tid om att hinna hitta en ny fin supra till sommaren, kan inte stå med två styckna ;/. I värsta fall blir det en wannabe Supra ni ser i Umeå :(, men kanske får duga det till sommarn.. ni får ha överseende då med att det är en 18åring som kör den isf ;P.
Happ, för besviken för att skriva nåt mer.. får önska er en fortsatt trevlig helg!
BRas fin bil men räkna med ca 100 000kr för att bygga om den
Finns det något intresse för att samla ihop alla suprorna i Umeå och fota dem? Jag ställer gärna upp som fotograf i så fall.
[quote="Junior"]härligt! :)
Hejsan
Lånar tråden lite Jag körde taxi i natt (lörd) och var på väg över Tegsbron (E4) söderut (med kinder i bilen) drar upp i 110-120 där motorvägen börjar och då får jag se två bilar i backspegeln som närmar sej i vänstra körfälten Den första var en svart Supra.
Den var Väldigt lik denna.
http://djsomeone.knaak.dk/junior/juniorsupra.gif
Swiisssh förbi i 200Km ??? och tvärnit in i rondellen och sen mot flyget/Obbola Den andra bilen vet jag inte vaf det var, jag hade bar kolla på den första men den såg att bli efter i alla fall fram till rondellen Kl var 00.10 lördag natt eller söndag morron om ni så vill
ÄR DETTA NÅGOT SOM JUNIOR HAR EN ANING OM VEM DET KAN HA VARIT FÖR ENA FILURER??? SOM PSYKAR EN STACKARE SOM MÅSTE JOBBA NÄR ANDRA ÄR UTE "REJSAR"
>RoL<
Förbaskat trevlig bil att köra! Synd som sagt att den inte går så vasst min just då..
Men men, ska få tag i säljaren och höra vad han säger om saken!
100.000, är det om man bygger om den själv eller lämnar bort till något "proffs"?
//Lars
[quote=Junior]härligt! :)
Hejsan
Lånar tråden lite Jag körde taxi i natt (lörd) och var på väg över Tegsbron (E4) söderut (med kinder i bilen) drar upp i 110-120 där motorvägen börjar och då får jag se två bilar i backspegeln som närmar sej i vänstra körfälten Den första var en svart Supra.
Swiisssh förbi i 200Km ??? och tvärnit in i rondellen och sen mot flyget/Obbola Den andra bilen vet jag inte vaf det var, jag hade bar kolla på den första men den såg att bli efter i alla fall fram till rondellen Kl var 00.10 lördag natt eller söndag morron om ni så vill
ÄR DETTA NÅGOT SOM JUNIOR HAR EN ANING OM VEM DET KAN HA VARIT FÖR ENA FILURER??? SOM PSYKAR EN STACKARE SOM MÅSTE JOBBA NÄR ANDRA ÄR UTE "REJSAR"
>RoL<
Sorry Rollax, kommer inte att hända igen.. :roll: Jo de va den rätta supran du såg. ;) (fullpackad med folk) efter va de 2 kompisar, antingen en mondeo eller en golf vare du såg hamna på efterkälken, dom försökte båda köra om lite senare men de hans reagera så vart 2 nerväxlingar och sen så va chansen deras som dom hade borta. :)
Du får försöka stoppa mej nångång på någe vänster så får vi pratas vid.
Ha´ne
Finns det något intresse för att samla ihop alla suprorna i Umeå och fota dem? Jag ställer gärna upp som fotograf i så fall.
jag kan då va på
Me 2 om man får va med med en "wannabe supra"? :S
Snackat med tidigare ägaren idag.. han håller fortfarande fast vid att det ska va en turbo vilket det inte är om man kollar under huven så att säga. Om man även kollar upp motornummer och motortyp som finns på plåtarna under huven så säger även dom att det är en non turbo. Kan jag bevisa det för han (för han vet inget bättre än att det ska va en TT, han köpte den så, blev väl lurad lr nåt).
Skulle snacka vidare med han imorrn iaf.. då ska jag fixa bilder å grejer på hur en supra tt ser ut och en sugmotorsupra. Någon som har bilder på en helt standard supra tt under huven?
// Lars
Snackat med tidigare ägaren idag.. han håller fortfarande fast vid att det ska va en turbo vilket det inte är om man kollar under huven så att säga. Om man även kollar upp motornummer och motortyp som finns på plåtarna under huven så säger även dom att det är en non turbo. Kan jag bevisa det för han (för han vet inget bättre än att det ska va en TT, han köpte den så, blev väl lurad lr nåt).
Skulle snacka vidare med han imorrn iaf.. då ska jag fixa bilder å grejer på hur en supra tt ser ut och en sugmotorsupra. Någon som har bilder på en helt standard supra tt under huven?
// Lars
Dom ser väl likadana ut utifrån, sorgligt för dig att det skulle bli så där bara :(
Hur kunde det gå så här långt? Kollade du inte på bilen/bilder innan?
Den som hämtade bilen, kollade inte han? Provkörde???? Han måste ju ha toklurat dej.
Fattar inte...
Fan va surt... :( Får man fråga hur mkt du gav för bilen?
// Lars
Man tycker ju att han borde veta om de sitter nån turbo i bilen eller inte men tydligen inte. =/ sånt märks ju ganska så väl om de finns en när de körs. Vars bor du? skulle vilja se bilen din, kan ju ta med mej min då. Ring mej nångång på 070-3545628 (ikväll om du har tid) så man får se an
Lycka till med han-som-inte-vet-skillnad
[quote="Rollax"][quote=Junior]härligt
Du får försöka stoppa mej nångång på någe vänster så får vi pratas vid.
Ha´ne
Hallo
Vi lär nog synas nån gång i sommar
>RoL<
Grejen var den att farsan for och hämta den och han är väl inte så inläst på hur en supra ser ut under huven han heller, tiden var knapp för han skulle passa färjan till danmark, så det dom hann med var i princip bara att skriva på papper och dylikt. Ska snacka med ägaren ikväll, höra vad han säger. Han sa igår att "så du menar att jag inte skulle veta att det är en turbo jag har haft i alla dessa år?" Han lät helt förskräckt, ville att jag skulle skaffa intyg från toyota om det är en supra orginal eller en turbo.
Priser vill jag aldrig tala om, men hade det varit en TT så hade det varit riktigt bra pris! Nu när det är en sugmotor vet jag inte.. ska antingen försöka pruta på den eller lämna igen den om det går, men annars är den fin!
Klart att du får komma förbi Matte, bor i Sävar och känner Oscar Johansson också för den delen (han går i min klass).
//Lars
Jag tror att han har blåst dej...
Bevis på att man skall lägga lite tid bakom ett bilköp..
Jajjemän, man lär säg väl av sina misstag. Man ska nog ha det lite mer planerat, men inte så lätt när det är korttidsauktioner man håller på med.
Delvis lurad känner jag mig väl, men nu är det säljaren som har chans att reda ut det här. Vill inte klanka ner på någon, men nu har han som sagt sin chans att försöka göra det bästa av situationen! Då menar jag antingen prisavdrag eller att han får ta igen bilen.
Supramannen
2004-05-03, 18:47
Tror du kommer få det svårt
Jo, man kan bara hoppas på det bästa.
När ska vi träffas och fota då? :D
Jadu, bra fråga! Om jag ska va med med min så måste nog bli runt Sävartrakten :D. Tar mig inte så långt med mina engelska skyltar skulle jag tro.. ;P.
Ha en trevlig helg gott folk!
//Lars
Jag bor i Holmsund i 30 dagar till, sen flyttar jag till Carlshem men ska vara hemma hos föräldrarna 1-2 måndader i sommar så gärna nån helg/kväll snart. Vad säger de andra Supra ägarna?
jo de skulle va kul, nu under veckan jobbar jag em så då går de inte men kanske helgen eller nästa vecka??
förresten, hur många mk3 finns det i umeå?
jo de skulle va kul, nu under veckan jobbar jag em så då går de inte men kanske helgen eller nästa vecka??
Minst 1 för den har jag sett :)
Helgen är nog jäkligt bra för mig föresten.
[quote="kson"][quote="Junior"
Minst 1 för den har jag sett :)
Hejsan
Jag vet inte nu, men min (röd-90) och Scorpy (vit -89??) och sen finns/fanns det micke_no1 (vinröd- 89) som ev är såld eller till salu + en till som jag inget vet om men ryket säger från H-sunds hållet.Även den var visst till salu
>RoL<
Tjena!
En kompis hade förut en svart mk3 och han bor i h-sund, kanske den du tänker på men den har han sålt för länge sen
WingsWest
2004-05-13, 21:59
Ursäkta att jag lägger mig i tråden men "Scorpy" ägare till den vita MK3an som står utanför Ringcentralen AB (Vianor) numera.. ? Ska finnas en gråsilver såg en föra sommaren gubbe som körde den om jag ej minns fel? den vid Kronoparken?
Jag blev precis omkörd av en Svart MKIV i Holmsund när jag var ute och fotade naturbilder, tyvärr hann jag inte få upp kameran :( var ju lite lagom oväntat. Rätt fint dumpflås i alla fall :)
Ni samlar väl ihop alla Norrlands-Supror till EDPS i Piteå den 29:e?
Ni måste ju visa att Norrland oxå kan! ;)
Jag blev precis omkörd av en Svart MKIV i Holmsund när jag var ute och fotade naturbilder, tyvärr hann jag inte få upp kameran :( var ju lite lagom oväntat. Rätt fint dumpflås i alla fall :)
Man va ju tvungen att testa hur allt funka efter att man satt dit downpipen! :) synd bara att jag åker på en fuelcut på 5:an men en polare ska löda in bcc:n för just nu så sitter den bara i ALLDELES för stora strömtjuvar! :?
[quote="WingsWest"]
Hejsan
""vita MK3an som står utanför Ringcentralen""
Ja just det utanför hans jobb, under renovering
""gubbe som körde den vid Kronoparken?""
Tur att jag har en röd,det enda slivriga på mej är väl håret, jag bor där i krokarna, men "gubbe" tja snart kanske i alla fall enligt körkortet men inte i sinnet.
>RoL<
WingsWest
2004-05-14, 17:35
Nej nej nej Rollax missuppfatta inte det där va klantig nog att skriva så det kunde missuppfattas, den silvriga kördes av en äldre man :wink: jasså så du bor där själv är man bosatt vid umedalen :wink:
kan medela att det kommer snart att finnas en Supra MkIV till i norrland.
Flyttade till Övik från GBG för några månader sen och pärlan står kvar där nere änsålänge men om en månad eller så åker den upp! =)
Hejs!
Man va ju tvungen att testa hur allt funka efter att man satt dit downpipen! :) synd bara att jag åker på en fuelcut på 5:an men en polare ska löda in bcc:n för just nu så sitter den bara i ALLDELES för stora strömtjuvar! :?
Den såg hyffsat blank ut också :) Väl gnodd!
Skulle som sagt vara kul att träffas och ta lite bilder.
Road-Runner
2004-05-25, 21:22
Hoppas vi blir ett gäng som skall på "En dag på strippen" i Piteå. Jag kommer ivarje vara där i och med att jag bor där. Vi kanske borde samlas på kvällen och cruisa lite gemensamt och ta en surrstund.
MVH
/Andreas
jag ska dit men dock inte me supran, väntar på avgassystemet från smr :)
Hoppas vi blir ett gäng som skall på "En dag på strippen" i Piteå. Jag kommer ivarje vara där i och med att jag bor där. Vi kanske borde samlas på kvällen och cruisa lite gemensamt och ta en surrstund.
MVH
/Andreas
Jag tänker nog åka upp, med ett avgassystem i bagagen :wink:
Sorry jag har segat lite, det drog ut på tiden med besiktningen...
Jag ska nog oxå dit :D .. Bara det inte jäklas nått me Bilen 8)
Road-Runner
2004-05-27, 02:30
Klockrent. Ingen fara, skulle just börja efterlysa det. Men du har ju mitt nummer så hör bara av dig när ni dyker upp.
MVH
/Andreas
nån som hört nått om vädret där uppe på lördag?
Road-Runner
2004-05-28, 02:33
Den prognos som jag sett så skall det vara lite molningt med uppehåll. Men kollar man p aftonbladet så ska det vara "Växlande molnighet och tidvis regn". Hoppas på det första. 8)
som du säger road-runner.. vi får hoppas på de bästa! :)
skulle va trist om de regna
Kommer det några till Blackrace Umeå på lördag då?
WingsWest
2004-06-03, 17:12
Vart i umeå hålls Blackracet? Klockarbäcken? tid osv skulle va skönt med lite info snarast möjligast! Mvh//Davve
Från blackrace.nu
Klockarbäcken kl 18:00.
Kostnad: 200 kr
Att tänka på:
Ta med hjälm, hanskar och heltäckande klädsel.
Ha inga lösa saker i bilen.
Regler i övrigt: http://www.blackrace.nu/br-regler.asp
Kom dit så tar jag kort på er! Jag kommer ladda upp med nya batterier och stativet följer med. :-D
WingsWest
2004-06-03, 17:59
Jag kommer garanterat :lol: ses där!
Jag kommer garanterat :lol: ses där!
Absolut, vad ska jag kolla efter? Så jag kan komma och hälsa menar jag!
WingsWest
2004-06-03, 22:27
Kolla de vete fasen bor 2-3 min därifrån så blir tillfots man färdas :wink:
Ngn som vet om vi får dit Mr Elofson? Evo VI har jag hört ryktas om är till salu för 500 000:- Svkr
men njae Mitsu hit och Mitsu dit 8)
Föresten vad ska JAG leta efter för FILURER där?
Junior? kson? rollax? får hoppas man träffar ngn av er likasinnade Toyotafantaster och dela passion för samma märke med i en diskussion
*invecklat de där* :wink:
Ha en fortsatt trevlig kväll!
jag kommer troligast vara där, men dock ej med bilen. Måste ju kolla på en kompis bmw turbo! :)
jag har tänkt lugna mej med blackrace till wheels nat´s norr
Jag kommer stå där med kamera och stativ och kanske två flickor med knallrött hår springandes i närheten :) Är det ingen supra som kommer köra? Jag som ville fota supror!
WingsWest
2004-06-03, 23:13
Kan nästan garantera att om Patrik "PGoneKungen" varit i närheten brukar va kring Umedalen Grubbe trakterna så hade han nog ställt upp med en repa den går hårt bilen riktigt hårt! :P
Junior så du lät bilen sola igår vid kajen sådär kring klockan halv fem tiden? :wink:
[quote="WingsWest"
Föresten vem ska man leta efter för där?
Junior? kson? rollax? Ha en fortsatt trevlig kväll!
Hej
Inte denna gång, har man en Supra så behöver man två jobb :lol:
I morron taxikörning tyvärr
>RoL<
Junior så du lät bilen sola igår vid kajen sådär kring klockan halv fem tiden? :wink:
Jepp, vart så jävla hungrig så jag drog på subway! :)
och sprang en stund på stan och kolla på lite kjoltyge!! :roll:
WingsWest
2004-06-04, 13:00
Haha jasså se där så du är inte nöjd med kjoltyge du redan har (Mkiven) :lol: hehe näe skämt och sido men får hoppas du kommer imorgon kväll :) antingen med eller utan bil bara du infinner dig där! :D
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.