handdator

Visa fullständig version : Står still med bygget, men var tvungen att.. *Bilder*

robert pentén
2004-04-12, 16:27
hmm väntar på bilen ska bli klar på lacken och hks packning från staterna, den jag skulle ha var så kalrt slut så det dröjer, under tiden måstej ag göra något förutom mecka med andras bilar, så jag ville se hur det skulle se ut när sakerna sitter på, tog ltie bilder om nån vill se.

grenröret ska in på förnickling så det blir blankt och fint, sen värme sköld och lit annat på avgashuset, men det kommer sen.

http://200sx.kicks-ass.net/sniper/
kolla under "min bil och delar"
längst ner ligger dom nya,

robert pentén
2004-04-15, 21:20
hej igen,
fick hem min greddy avgastemp mätare idag :) med minne ohc hold funktion, mycket fin manik med massa tillbehör till :).

och imorogn hämtar jag bilen från lackfirman :)
och börjar mecka med altl direkt...

nån som vill att jag ska ta bilder eller så sktier jag i det :)

GT4-R
2004-04-15, 23:27
Alltid kul att se lackbilder.Ja tack

GT4-R

Rainman
2004-04-15, 23:32
Jag vill se! :D *klicka klicka*

robert pentén
2004-04-15, 23:57
ok då blir det bilder imorn, ska försöak trycka dit backspelgarna, och inredning och fixa mattan som kommer ligga där bak.
har hela helgne på mig, kommer min packning imorn så sätter jag ihop motorn under helgen, sen sänka ner den när tid kommer.

nu börjar det entligen rulla på igen, om jag inte krockar bilen på vägen hem, den ska bogserars i lina från solna till shlm :S.....
ta i trä

robert pentén
2004-04-16, 22:03
nu är bilen hemma :), bogseringen gick bra, blev stoppad av en polis en gång, lät opel corsan stå på tomgång under tiden, när vi sedan skulel åka så såg vi att kylaren koka och det spruta vatten och ånga överallt, detta var i solna ungefär :)
fick en bra vägbesrkvning av polisen så vi slapp motorvägen det var snällt,
iallfal efter 2 timmar så hade vi åkt 4 mil, tävtta av bilen lite hemmma coh börja städa i den weeee....
bilder kommer imorn, orkar inte gå och fota nu :)

Rainman
2004-04-17, 01:18
Schysst! Stackars Åpel.... :lol:

robert pentén
2004-04-17, 20:12
ska pallra mig ut nu och fota min otvättade bil... vänta 10min så kommer b ilder upp

robert pentén
2004-04-17, 20:55
sådär bilder upplagnda.
piss fälgar på, ingne motor i ohc orignal fjädrar därför ser den hög ut :).

har dock hr fjädrar på hyllan som sänker 40mm samt fälgar på ingång om jag orkar :D.

robert pentén
2004-04-17, 20:57
uss ser nu att bilderna är av dålig kvalite, hade visst den inställninge på cameran, där man väljer kvalite :(.
bilen är inte tvättat eller vaxad eller något sånt ännu, så den kommer glänsa mera sen ;)...

Rainman
2004-04-18, 01:08
Du är ganska ensam med den lacken på en 200:a va?
Måste vara skönt med en nylackad bil! :D Schysst!

(Du står på Corsan va?) :D

robert pentén
2004-04-18, 12:14
japp är den enda 200sx med den lacken.

skönt med en fin bil nu, håller på fixar inredningen ohc sånt, backspegelanra ska hämtas hem på mådag samt massa andra saker som ska på.

japp står på corsan :).

dom spackla och fixa bakluckan, samt antennhålet som sitter där bak, samt spolarmunsycket på taket till bakrutan, sant så tog dom bort nissan märket fram och spackla igen dom hålen så den blir mer stilren.

bara fälgar och sänkgninsfjädrar som ska på, men fjädrarna kommer när mina tider på strippen för denna sommar sätts...

robert pentén
2004-04-18, 17:43
tagit isär lyftarna imorsen, rengjort allt, ska sätta ihop 16lyftare strax, sen ned med dom i toppen sen på med kammarna och på med kamdreven, och skruva ihop toppen, medans jag väntar på topppackninge :(

Trafikfarlig
2004-04-18, 22:25
japp är den enda 200sx med den lacken....

Ser nästan ut som "Candymans" förra bil nu efter lackning.

Eller?

http://200sx.kicks-ass.net/album/album.php?large=1&pic=3872&username=candyman

robert pentén
2004-04-18, 22:34
nix

robert pentén
2004-04-20, 00:30
nu rör det på sig, med väldans fart!

hämta packinge idag, satte på toppen, drog åt den, satte ner motorn i bilen, på med växellådan.

nu börjar det likan en bil igen, ska bli underbart att få på det sista nu, kamrem, startmotorn, kabelhärvan, lite kåpor, soppa ledningar, sen bygga rören för wastgaten, och rör till ic och luftfilter, och insug och downpipe