handdator

Visa fullständig version : -------VIKTIGT--------

Supramannen
2004-03-30, 15:04
Hej

Även att jag har satt upp regler och förklarat gång på gång om vad som gäller på denna sida har det inte gått fram, jag har haft min misstankar om ett par personer på denna sida som använder denna sida för sin egen vinnings skull och så fort folk frågar nått så skickar dom ett PM istället och gör upp sina affärer på det sättet....

Som jag även har sagt innan så är det helt okey att sälja beganade delar eller saker som man inte behöver, men inte på företag basis eller folk som tar ehm i lass eller erbjuder sig att ta hem saker åt en...Om dom vill bedriva en sån verksamhet är dom välkommna att göra det men inte på denna sida

Jag har under en längre tid haft mina mistankar men idag fick jag höra det ännu en gång så jag valde att kolla upp det, och allt stämmer personen i fråga har sålt massa saker vid sidan om och bakom kulliserna, denna person är avstängd nu och inte välkommen tbx

Så hur ska vi göra, ska jag behöva stänga av Pm och mail funktionerna då folk inte har vett att förstå, verkar som den enda lösningen

Och ska jag stänga forumet för fler medlemar

Kom med förslag om hur vi går vidare med detta, för detta är ohållbart

Ps:Ni som vet fler som håller på och säljer bakomkulisserna, snälla ange dom belöning kommer ges till dom som är villiga att hjälpa till att rensa upp träsket

Mvh
Supramannen

Rasmus
2004-03-30, 17:37
har du stängt av PM funktionen för alla? eller är jag misstänkt?? :shock:

Borsta
2004-03-30, 17:53
PM funktionen är nog avstängd för alla vanliga användare ja.

SupraMagnus
2004-03-30, 19:25
Man tycker att sunt förnuft borde räcka i detta fall ...men tydligen icke ... :roll: ?
En liten parallell kanske ...
Många biltillbehörsfirmor tillåter privatpersoner att sälja sina bilar och delar på sina anslagstavlor .... jättebra för alla parter eftersom en bra avsättning av begagnade saker ökar nyköp o.s.v....
Men om någon kliver in i butiken (webplats eller vanlig) och börjar sälja saker som direkt konkurrerar med verksamheten , har man naturligtvis ..."skitit i det blå skåpet" , för att förpassas ut i verkligheten :wink:

/Magnus

Nikki
2004-03-30, 20:57

Stämmer... allas inkl. moderatorernas pm-funktion är avstängd tills vidare...

Mvh Nikki

Tigerstorm
2004-03-30, 21:13

Stämmer... allas inkl. moderatorernas pm-funktion är avstängd tills vidare...

Mvh Nikki

Fasen oxå Nikki!
Hur ska jag då skicka kärleks pm te dig *asgarvar* *skämtar bara*

Mvh

Martin

robert pentén
2004-03-30, 22:17
bara min pm funkrion som funkar?
lustigt :)

Supramannen
2004-03-30, 22:24
Ja allas PM är avstängda, även min...Vet inte riktigt hur vi går vidare

Thomas T66
2004-03-30, 23:15
Grannverksamhet? hade inte den blekaste att detta fortfarande pågick :(

Supramannen
2004-03-30, 23:27
Som ja sa skull ejag vilja att folk klev fram och berättade vad dom vet så vi kan får bort "rötäggen"

robert pentén
2004-03-30, 23:29
hmm anger ni namnen på dom som anger rötäggen? när ni påratar med räötäggen

Supramannen
2004-03-30, 23:30
hmm anger ni namnen på dom som anger rötäggen? när ni påratar med räötäggen

Absoult ej

turbotomas
2004-03-31, 01:59
Jag får nog själv hålla med om att det inte bör vara på detta sätt. Har man satt upp regler så skall de följas. Man har ju möjligheten att vistas på andra forum om reglerna inte passar en.
Men det här med att ange andra luktar lite Tyskland innan och under kriget. Nog måste det finnas bättre sätt att hantera det.
Snart finns det bara "supariska" medlemmar kvar ;)

Mvh, Thomas

Supramannen
2004-03-31, 03:03
Jag får nog själv hålla med om att det inte bör vara på detta sätt. Har man satt upp regler så skall de följas. Man har ju möjligheten att vistas på andra forum om reglerna inte passar en.
Men det här med att ange andra luktar lite Tyskland innan och under kriget. Nog måste det finnas bättre sätt att hantera det.
Snart finns det bara "supariska" medlemmar kvar ;)

Mvh, Thomas

Enda sättet eller så finns ej Pm funktionen kvar eller så måste jag kolla allas Pm vilket jag inte vill

Rasmus
2004-03-31, 05:28
alltså nog är det ju för jävligt att några idioter skall förstöra för oss andra...
PM fuktionen borde absolut finnas Är ju inte kul att visa för alla vad man PM:ar åt folk...om man tex förhandlar om nåns bil...eller liknande.
kanske man kunde göra så att typ Rco ser alla PM´ s och om han ser nåt misstänksamt ,så får han ta tag i saken :evil: Eller om nån av oss ärliga medlemmar får nåt skumt PM så rapporterar vi det direkt till Rco eller nån av moderatorerna.

kanske vore det också en ide att lägga fram vem som håller på att utnyttja Rco ` sida.så kan vi andra hålla oss borta från dem.

till dom som håller på med olaglig verksamhet på denna sida säger jag bara: BURN IN HELL!!

turbotomas
2004-03-31, 10:53
alltså nog är det ju för jävligt att några idioter skall förstöra för oss andra...
PM fuktionen borde absolut finnas Är ju inte kul att visa för alla vad man PM:ar åt folk...om man tex förhandlar om nåns bil...eller liknande.
kanske man kunde göra så att typ Rco ser alla PM´ s och om han ser nåt misstänksamt ,så får han ta tag i saken :evil: Eller om nån av oss ärliga medlemmar får nåt skumt PM så rapporterar vi det direkt till Rco eller nån av moderatorerna.

kanske vore det också en ide att lägga fram vem som håller på att utnyttja Rco ` sida.så kan vi andra hålla oss borta från dem.

till dom som håller på med olaglig verksamhet på denna sida säger jag bara: BURN IN HELL!!

Rasmus, du råkar inte ha sett serien "V" för många gånger?

Lyssna på er själva gubbar!
För det första så skulle detta innebära döden för Rickards sida om man skall börja köra detta stuk.
För det andra så är det nog rent utav olagligt.
Är ni så jäkla insnöade?
Nu oroar jag mig inte för mig själv, för detta sysslar inte jag med, men det finns mer logiska och genomtänkta sätt att hantera sånt här.
Det här börjar ju fan ta mig likna Hitlerjugend!!!

Mvh, Thomas

Supramannen
2004-03-31, 13:11

Nått sånt ja

Men skull ehelst vilja att medlemmarna berättade om, om dom fick PM av folk som försökte utnyttja min sida för egens vinnings skull

Supramannen
2004-03-31, 16:24
Nu är PM igång igen

Strykis
2004-03-31, 16:28
Rasmus, du råkar inte ha sett serien "V" för många gånger?

Lyssna på er själva gubbar!
För det första så skulle detta innebära döden för Rickards sida om man skall börja köra detta stuk.
Är ni så jäkla insnöade?
Nu oroar jag mig inte för mig själv, för detta sysslar inte jag med, men det finns mer logiska och genomtänkta sätt att hantera sånt här.
Det här börjar ju fan ta mig likna Hitlerjugend!!!

Mvh, Thomas

Det enda som är sagts är att rco vill att vi berättar om någon kränger grejjer på ett sådant vis att det bryter mot reglerna. Och det andra är att
vi andra som är här vill veta vilka rötäggen är. Det vill jag med veta, så ska jag inte göra några affärer med dom. Olagligt att berätta vilka som
inte skött sig, allvarligt? Är vi insnöade..nja det går ju ut över oss som sköter sig när Pm funktionen är avstängd pga det här. Varför skulle vi inte ange dom som sabbar för oss.

Hitler jugend, Det här är det mest korkade jag sett dig skriva någonsin Tomas. Nu får du ta och växla ner lite och tänk efter vad du skriver.
Du jämnför oss alltså med en organisation som mördade folk för deras etniska ursprung. TACK för den!

Freddesix
2004-03-31, 17:41

Mvh, Thomas

Utveckla mer än gärna det påståendet.

turbotomas
2004-03-31, 20:41
Då tar vi allt från början för de som inte kan sin historia.
Hitlerjugend hade inget med utrensningen att göra rent fysiskt. mer än att de bla sysslade med att ange judar i familjer som försökte gömma sig undan döden.
Hitlerjugend är som namnet anger, ungdomar och barn. Precis så beter du dig om du tycker att detta är rätt sätt att förfara.
Att hålla "svartsäljare" borta ur forumet är en sak, men att bevaka folks privata meddelanden och ange folk är något helt annat. Vem är du som bestämmer vad folk avser med sina pm? Detta är ur lagens perspektiv en fråga som endast behörig person kan svara på.

Angående laglig bäring i det jag sa, så får jag undersöka det närmare, men jag har svårt att tänka mig att man får gå in och läsa privata meddelanden hur som helst. Detta kan samställas med om posten t.ex. skulle gå in och läsa vår post eller Televerket gick in och avlyssnade våra samtal.
Detta är olagligt och huruvida det omfattar pm "avläsning" på ett forum, återstår att se.

Mvh, Thomas

suprasam
2004-03-31, 21:37
Det beror på vad reglerna säger när du signar upp på forumet om det står där att admin/moderatorn får läsa dina pm om man misstänker konkurrerande verksamhet så har du förhandlat bort din rätt om privata pm inget konstigt. En annan frågan man kan ställa sig är om den/dom ohängda personer som sålt saker i affärsmässing form på forumet inte oxå gjort sig skyldiga till bott man har brutit ett ingånget avtal (forumavtalet ) och i princip borde SMR kunna kräva ersättning för förlorade intäkter som detta kontratkts brott orsakat.
Men allt beror som sagt på vad som står i avtalet jag känner ingen som brukar läsa allt det finstilta i Bills produkter innan jag installerar dom men jag antar att det står där att man accepterar att deras OS inte fungerar och om man svarar ok så kan man inte kräva ersättning för skada man lidit på grund av detta som sagt allt går att fixa med avtal.

Supramannen
2004-04-01, 00:34
Finns inte så mycket mer att tilläga, känner man att man inte har rent mjöl i påsen så är denna sida inget för dom

Har bara kollat en PMs hitills vilket gav utslag direkt, och kommer inte kolla nåns om inte starka misstankar finns

Men som sagt sagt innan så får vi hjälpa varann att hålla bort rötäggen genom att hjälpas åt

Strykis
2004-04-01, 01:56
Då tar vi allt från början för de som inte kan sin historia.
Hitlerjugend hade inget med utrensningen att göra rent fysiskt. mer än att de bla sysslade med att ange judar i familjer som försökte gömma sig undan döden.
Hitlerjugend är som namnet anger, ungdomar och barn. Precis så beter du dig om du tycker att detta är rätt sätt att förfara.
Att hålla "svartsäljare" borta ur forumet är en sak, men att bevaka folks privata meddelanden och ange folk är något helt annat. Vem är du som bestämmer vad folk avser med sina pm? Detta är ur lagens perspektiv en fråga som endast behörig person kan svara på.

Angående laglig bäring i det jag sa, så får jag undersöka det närmare, men jag har svårt att tänka mig att man får gå in och läsa privata meddelanden hur som helst. Detta kan samställas med om posten t.ex. skulle gå in och läsa vår post eller Televerket gick in och avlyssnade våra samtal.
Detta är olagligt och huruvida det omfattar pm "avläsning" på ett forum, återstår att se.

Mvh, Thomas

Jag har sagt vad jag tycker så jag lägger ner den här diskutionen nu. Men vill sammanfattningsvis bara säga till dig Tomas att om du tror det var det enda Hitler jugend gjorde så är du väldigt naiv.

Jag har verkligen inget emot dig men jämnför du oss med nazistpack så blir jag irriterad.

turbotomas
2004-04-02, 19:47
Jag tänker inte älta detta vidare heller Strykis, men om du läser på lite mer så inser du exakt hur naiv jag är.
HJ handlade om renlärig uppfostran, att stöpa framtidens tyska ungdom. Jag tror du blandar ihop dem med andra företeelser.
En dag kommer du också att förstå vad jag menar ;)

Nä, man kan istället fråga sig varför denna konkurrerande verksamhet förekommer?

Mvh, Thomas

Supramannen
2004-04-04, 12:07
Jag tänker inte älta detta vidare heller Strykis, men om du läser på lite mer så inser du exakt hur naiv jag är.
HJ handlade om renlärig uppfostran, att stöpa framtidens tyska ungdom. Jag tror du blandar ihop dem med andra företeelser.
En dag kommer du också att förstå vad jag menar ;)

Nä, man kan istället fråga sig varför denna konkurrerande verksamhet förekommer?

Mvh, Thomas

Tomas

Som jag sagt innan, folk får gärna köpa var dom vill hur dom vill av vem dom vill, rör mig inte i ryggen...jag tillåter andra firmor va här så länge dom sköter sig...bara det inte sker på denna sida

Jag låter tilloxempel du va här för du vet hur man sköter sig och jag har inga misstankar mot dig

PGone Kungen
2004-04-04, 20:55
Rico Ring mig jag har en bra lösning på detta problem ! EX Låt dom sälja
sina delar! Men vi lägger upp en "Webb Lösning" så att du kan få 1-3% i
provision av delarna som säljes här. Delar kommer att hitta ägare och säljas som alldrig förr och de flesta kommer att bli nöjda.

Mvh Patrik Kaas

FSSC (Finnish Seven Services Consulting)
Tel +358445086964