Nikki
2003-04-05, 01:03
För ca en månad sen va jag på väg hem från stan... körde hornsgatan svängde höger upp på västerbron... där blir d 70 o jag hamnar efter en piketbuss.. han byter till vänsterfilen o jag missar att d blir 50 mitt på västerbron (skylten va faktiskt typ helt svart) o glider snyggt förbi i 70 på deras högra sida... blir stoppad men bara "varnad" o poliserna höll faktiskt med mig om att skylten inte syntes men sa bara att jag skulle tänka på d nästa gång... glider vidare hem... (skulle ha fått böter på 1400 igentligen enligt dem)
IDAG: hade varit hos en kompis med nya bilen MR2 Turbo o är på väg hem från Åkersberga då jag blir stoppad... *suck* tycker både jag o tjejkompisen som sitter bredvid... jag vet redan varför jag blev stoppad... självklart så va d för att jag inte har nån reg.skylt fram (hara bara en tysk i bakrutan som inte ens hör till den här bilen :lol: ) Sa till farbror blå att jag va på väg hem från verkstaden (eller inte) o hade bara fått med en skylt som den kom hem på lastbil (dom köpte d)... Hihi inga böter denna gång heller... Ibland tycker jag om polisen...
Mvh Nikki
IDAG: hade varit hos en kompis med nya bilen MR2 Turbo o är på väg hem från Åkersberga då jag blir stoppad... *suck* tycker både jag o tjejkompisen som sitter bredvid... jag vet redan varför jag blev stoppad... självklart så va d för att jag inte har nån reg.skylt fram (hara bara en tysk i bakrutan som inte ens hör till den här bilen :lol: ) Sa till farbror blå att jag va på väg hem från verkstaden (eller inte) o hade bara fått med en skylt som den kom hem på lastbil (dom köpte d)... Hihi inga böter denna gång heller... Ibland tycker jag om polisen...
Mvh Nikki