handdator

Visa fullständig version : Vi som är längre än 1,85 meter

Rainman
2003-04-03, 16:49
Jag är 1,87 meter lång...
Jag undrar hur ni har gjort med stolen i MK3:an?

2:a dagen som jag hade min Supra så slet jag ur förarstolen och svetsade om golvfästerna. Fan, jag hade ju huvudkontakt med taket. :shock:
Jag fick väl ner stolen 4 cm iaf...hur gör ni som är långa?
Elstolen är det väl ännu värre med?

pemo
2003-04-03, 17:01
Jag är iofs bara 182 men har elstol och det känns som om jag sitter med huvudet i taket ibland.

Windom
2003-04-05, 11:56
Hmm.. snackar vi verkligen om samma bil? :) Jag är väl 185 ungefär och har aldrig upplevt problem med höjden.. brukar ha en BRA bit kvar till taket ~1dm ialf... men det går ju alltid att sänka stolen rakt ner ju? Med spaken alltså... iofs har jag ju inte provat att sitta helt upprätt men vem gör det i en supra :D

Tobbe Nukem
2003-04-05, 12:07
Längder är ju lite olika beroende på person med.

Pelle är 186cm lång. Kalle är 187cm lång. Kalle sitter bättre än Pelle i en Supra. Kalle har längre ben.

Typ nåt sånt :)

Nikorasu
2003-04-06, 00:46
Är 187cm och upplever inte direkt problem med Supran, dock känns det ibland som man skulle vilja ha bättre plats för benen...

Rainman
2003-04-06, 01:32
Hmm, jag sitter ju visserligen ganska upprätt, men dock i ändläget på stolen bakåt... :lol: .
Jag upplever å andra sidan att benutrymme finns det gått om.

PS. Stolen ligger precis på golvet i bakkant...*hehe*, så mer går inte att sänka...

Nikorasu
2003-04-06, 03:13
Hehe, jag sitter ganska lutad, dock skulle jag vilja ha ratten närmre, nåja får väl hämta vinkelslipen och börja hinka öl...

Rainman
2003-04-06, 15:18
Hehe, jag sitter ganska lutad, dock skulle jag vilja ha ratten närmre, nåja får väl hämta vinkelslipen och börja hinka öl...
:D :D Jag antar att även du har ratten så långt bak som det går?
Det har iaf jag... 8)

BBB zooloo
2003-04-07, 16:43
tjo, jag är ju en tvåmeters gigant, ska gröpa ur min stol och flytta den 4cm bakåt, då blir det perfa! Sitter inte så illa i min nu faktiskt, kanske beror på att den är nersutten!?

Bil&Marin Textil i Linköping fixar det åt mig

Nikorasu
2003-04-07, 17:41
:D :D Jag antar att även du har ratten så långt bak som det går?
Det har iaf jag... 8)

Hehe japp, skulle som sagt vilja ha den längre bak dock, rolig sak som fan som jag såg i Japan på tal om detta var att skitmånga kör med sätena extremt bakåtlutade, jag menar alltså nästan i ändläge, såg helsjukt ut (ungdomarna då alltså)...

Mattsson
2003-04-07, 18:17
Jag är iofs bara 182 men har elstol och det känns som om jag sitter med huvudet i taket ibland.

Jag är 1,75 och åker med taket i bagaget... 8)

/Martin

mange_
2003-04-07, 20:10
1.94 och är en bit ifrån taket. enda problemet är att ja inte får upp huvudstödet tillräckligt :(

Rainman
2003-04-07, 20:16
1.94 och är en bit ifrån taket. enda problemet är att ja inte får upp huvudstödet tillräckligt :(
JA just det, det glömde jag! Precis, nackstödet har man precis i nacken, och inte bakom huvudet som man ska ha...*hehe* :D

X-TREME
2003-04-07, 21:31
Är bara 1.82 så jag har inga problem med takhöjden....men har provat damma ögonbrynet i rutkanten.. :lol: :lol: inget jag rekomenderar, stod i motlut och skulle kliva ur, när dörren föll igen...vetefan vad jag kollade på men inte var det dörren, skulle haft plastdörrar då hade jacket blivit mindre.... :lol: :lol:
/x

SupraMagnus
2003-04-07, 22:28
Är 189 lång och hade inga problem med takhöjden i mina gamla MKIII , det verkar som en del långa har mycket korta ben .... :roll: oxå .. i förhållande till överdelen ....
Om någon hävdar att det består av en förstorad hjärna finns det obehagliga sanningar varför ....*host*

/Magnus

Fonz
2003-04-11, 19:31
Har en polare som är ca 175 lång....jag är 186...såg att hans knän kom högre upp än mina när vi satt på tunnelbanan....skumt....det skiljer väldigt från person till person....

mange_
2003-04-14, 13:35
JA just det, det glömde jag! Precis, nackstödet har man precis i nacken, och inte bakom huvudet som man ska ha...*hehe* :D

Precis, så som ja har mitt nu är inge bra alls. Om ja blir påkörd bakifrån med lite fart så tror ja nog nacken går :( :( :(

Rainman
2003-04-14, 13:37
Ja, tyvärr så är det nog så... :?

mange_
2003-04-16, 19:02
Fast det är juh å andra sidan ett bra argument när ja ska övertyga fadern att köpa race-stolar å fegsnören åt mig :)

Rainman
2003-05-06, 18:15
Appropå trångt, har ni suttit i en Audi S2 någongång??
En kompis till mej har tjackat en sån...*JÖSSES* Den är ännu värre.
Jag kan inte sitta upprätt överhuvud taget!!! :shock: :shock:
Jag har alltså huvudet lite på sne föratt få plats varje gång vi åker i den.

Vad tänkte dom på när dom byggde den? :shock: :?:

mange_
2003-05-06, 18:47
Appropå trångt, har ni suttit i en Audi S2 någongång??
En kompis till mej har tjackat en sån...*JÖSSES* Den är ännu värre.
Jag kan inte sitta upprätt överhuvud taget!!! :shock: :shock:
Jag har alltså huvudet lite på sne föratt få plats varje gång vi åker i den.

Vad tänkte dom på när dom byggde den? :shock: :?:

Hehe, testa å sitt 3pers bak i en Opel Tigra, jag är 1.94 och är kortast av oss 3..... :D

Sparco
2003-05-06, 19:10
BAH! Gnäll inte det e ju bara å plocka bort targan.. :shock: :shock: 8) :lol: :D :D :D :roll: :twisted: :wink:

BBB zooloo
2003-05-06, 20:20
mange_: Du kan sänka stolen c:a 3.5 cm i bakkant genom att svetsa om skenan. så är det på min nu. Sen kan man ta c:a en tum i stoppningen, Bil&Marintextil fixar det.

mange_
2003-05-06, 21:54
mange_: Du kan sänka stolen c:a 3.5 cm i bakkant genom att svetsa om skenan. så är det på min nu. Sen kan man ta c:a en tum i stoppningen, Bil&Marintextil fixar det.

Jag har inga problem me frigång till taket, det är nackstödet som inte räcker till för mig :( Så att sänka stolen genom att svetsa om skenan e nog inte värt, eller?

Ang. att man tar ur stoppning, hur funkar de lite mer specifikt? :)

BBB zooloo
2003-05-07, 10:49
Ang. att man tar ur stoppning, hur funkar de lite mer specifikt? :)

dem tar bort skikt i den stoppningen som finns i sitt/rygg -dynan helt enkelt. det finns lite att ta bort. sen ser dem till att skinnet sträcks ut rätt på dynan igen. det går att göra själv, men ta inte bort för mycket så du riskerar att slå igenom mot ngn hård ramdel i stolen.

jag vill, som du, få upp nackstödet en bit. ska demontera min stol senare och kolla vad som är möjligt. vi får höras så kan du komma förbi och kika.

Rainman
2003-05-07, 11:04
jag vill, som du, få upp nackstödet en bit. ska demontera min stol senare och kolla vad som är möjligt. vi får höras så kan du komma förbi och kika.
Det här är även jag jätteintreserad av! :D
Berätta här sen om vad du kommer fram till.

BBB zooloo
2003-05-07, 11:58
damn sure Reine! det går säkert att fixa på ngt sätt som allt annat. ska strippa stolen och kolla var man höjer ramen bäst.

mange_
2003-05-07, 15:18

Ja det skulle va jäkligt kul, så kan ja ta me mig kameran så reine får se hur du tänker göra me nackstödet me :)

Slå en pling på 0739-410837 när du har tid elle skicka ett mail :)

Rainman
2003-05-07, 15:30

Ja det skulle va jäkligt kul, så kan ja ta me mig kameran så reine får se hur du tänker göra me nackstödet me :)
http://www.click-smilies.de/sammlung/party/party-smiley-027.gif

BBB zooloo
2003-05-07, 15:39
:D :D fixa videokamera så kan du filma när jag sätter vinkelslipen i stolsramen :wink:

Rainman
2003-05-07, 15:49
:D :D fixa videokamera så kan du filma när jag sätter vinkelslipen i stolsramen :wink:
Det har jag redan gjort! (svetsat om fästerna alltså) :D

BBB zooloo
2003-05-07, 15:55
ok, samma här, men jag menade den inre ramen som bestämmer stolryggen och nackstödets höjd

mange_
2003-05-07, 17:13

Det är inte en snuskfilm för Niko som vi ska göra, du!.. :D :D

mange_
2003-05-07, 17:14
ok, samma här, men jag menade den inre ramen som bestämmer stolryggen och nackstödets höjd

Ska bli kul å se hur det där undre fästet blir när man ändrat också! :)