handdator

Visa fullständig version : Japan el England

CmK
2010-04-08, 20:05
Hej

Är ny här, men spenderat de 3 senaste dagarna med att söka igenom 80% av alla gamla trådar på ämnen import.
Men eftersom jag är grön, så undrar jag över era erfarenheter om att importera från antingen Japan el England.

Bilen jag letar efter är en Supra -93 till 97, utan turbo och helst en targa, helst röd el svart, behöver inte ha ngt bodykit el spec. styling.
Utan enbart karossen, inte turbon :biggrin:
Har en budget på ca 50 kkr, då skall allt täckas ( ro-ro, ev skatt/moms, bil reg etc )
Har hittat en del bilar i Uk,Japan samt Tyskland, men är lite harig på om man skall åka ner själv, eller leta efter ngn som kan göra det åt en.
Då min tumme är monterad mitt i handflatan, tyvärr, och hittar inga " mek-kurser" !

Upp till debatt, vad skulle ni själva ha gjort ?

Tacksam för saklig information.

Mvh Erik

AnesNsupra
2010-04-08, 21:32
50 000 kr får du inget speciellt för... en supra i england utan turbo kostar inte mycket men då är det förmodligen lite rost på avgasrör osv inget "farligt" medtanke på att supror är underredsbehandlade annars finns det ju billiga N/A i sverige också http://www.pistonheads.com/sales/list.asp?s=271 engelsk hemsida ev billigare frakt än från england men i japanf år du en bättre bil menf rakt osv så bli det mer än 50tkr