Visa fullständig version : Kamrem o bytes intervall
lellejohansson
2010-03-16, 12:41
Om jag förstått det hela rätt så klappar inte kolvar o ventiler ihop om remmen brister på 2JZGTE med org kammar !! gäller detta även en Eurospec ?? ,, org remmen ska väl bytas enl Toyota på 10,000 mil eller 3 år eller nått ?? Men hur är det med typ HKS remmar eller GReddys remmar?? finns det nån rekomenderad bytes intervall på dessa ?
DanneJDM
2010-03-16, 16:27
Om jag förstått det hela rätt så klappar inte kolvar o ventiler ihop om remmen brister på 2JZGTE med org kammar !! gäller detta även en Eurospec ?? ,, org remmen ska väl bytas enl Toyota på 10,000 mil eller 3 år eller nått ?? Men hur är det med typ HKS remmar eller GReddys remmar?? finns det nån rekomenderad bytes intervall på dessa ?
Stämmer att 2jz-gte är en non-interference motor som inte brakar ihop när kamremmen går, dock vet jag ej om det stämmer på VVTi-motorerna men övriga så ska motorn klara sig om man inte har bytt kolvar eller kammar. Originalremmen ska bytas som sagt vid 10 000 mil eller egentligen 9600 mil enligt: http://mkiv.com/manual/manualtt/maintenance_schedule/a.jpg
Vet dock inte hur det är med förstärkta remmar men tror inte de bytesintervallerna är kortare än 10 000 mil iaf. Originalremmen duger nog ganska fint om man inte tänkt plocka ut monstereffekter.
lellejohansson
2010-03-17, 11:50
Tackar för detta!! kanske kan vara lägligt o byta var 3:dje år även på en Greddy rem då ! 10.000 mil hinner man ju inte köra på en livstid med en sån bil ändå!!
De förstärkta remmarna är nog mer till för de som kör mer effekt och har lite mer krav på sina motorer, men de böehver nog inte heller oroa sig för att byta rem var 10000e mil :P , jag hade nog bytt varanatt år på Supran, det är ju så enkelt gjort också.
Tar ju inte ens 3 timmar för en novis
Tackar för detta!! kanske kan vara lägligt o byta var 3:dje år även på en Greddy rem då ! 10.000 mil hinner man ju inte köra på en livstid med en sån bil ändå!!
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.