Visa fullständig version : Bussningar till bakaxel
petter090
2010-01-10, 17:00
Har en Toyota supra mkiv TT manuell -93. Jag skulle behöva nya bussningar till bakaxeln då de som sitter på nu är slitna och dåliga. Jag har tittat lite på aluminium bussningar från jc-performence. Men jag är lite tveksam över att sätta på alu bussningar, man tappar väl en del komfort? Eftersom bilen är ganska så original så är det kanske bara minus med att sätta på alu bussningar? Vart kan man få tag på gummibussningar och vad kostar en uppsättning ?
/Petter
kroktorparen
2010-01-10, 17:12
Har bussningar på min , å tycker inte det lever om så mycket.
Men då väsnades bilen rätt mycket innan med.=)
petter090
2010-01-10, 19:19
Har bussningar på min , å tycker inte det lever om så mycket.
Men då väsnades bilen rätt mycket innan med.=)
Hehe okej! Men vart det bättre i bakvagnen? För just nu är min lite "glapp" tex. när man släpper gasen så kan de slå lite och känns glapp. Det är det jag vill bli av med. Vart det inga stora vibrationer och så med alu bussningar?
kroktorparen
2010-01-10, 20:30
inga vibrationer. Sen tror jag inte att det är därifrån *glapet kommer ifrån.
petter090
2010-01-10, 21:29
inga vibrationer. Sen tror jag inte att det är därifrån *glapet kommer ifrån.
Okej, vart kommer det ifrån? Tycker att både växellåda och bakaxel känns bra nämligen och inte alls mycket glapp.
kroktorparen
2010-01-11, 00:18
hade det på min supra med , verkar vara svänghjulet som låter så när dom blivit dåliga . för mig försvann det när jag bytte till Rps svängis.
Supramannen
2010-01-11, 13:13
Hela drivlinan på supran än glapp och klonkig så bussningar tror jag inte kommer göra den tyst
Ska man byta bussningar skulle jag köra på R2 bussningar.
Men som redan nämnts så klonkar o låter det en del från drivlinan på Suprorna, inget onormalt.
petter090
2010-01-11, 19:45
Ska man byta bussningar skulle jag köra på R2 bussningar.
Men som redan nämnts så klonkar o låter det en del från drivlinan på Suprorna, inget onormalt.
Okej! Tack för svaren. Då är det nått jag får ta och lära mig leva med helt enkelt! :)
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.