Visa fullständig version : Skum utväxling på min supra
Hej på er
Blev precis ägare till en Supra, men jag tror inte allt står rätt till med bilen.
Märkte efter ett tag att den varvar så förbaskat mycket på motorvägen. Vet inte om jag blivit lurad eller om det finns någon sådan version. Toppfarten vid varvstopp blir teoretiskt runt 250km/h.
Varvar ca 3000 när jag kör i 110 och kan lika gärna hoppa över varannan växel för dom sitter så tätt.
Om jag förstått rätt så finns det bara ett utförande på den 6-växlade lådan. I så fall måste det vara fel utväxling bak.
Enligt säljaren var den helt original förutom ett öppet luftfilter.
Bilen i fråga är en högerstyrd 97a japspec.
Kom hem med bilen igår natt, så jag ska försöka få tag i nåt modellnummer på klumpen där bak.
Mvh
Johan
grafstrom
2009-07-13, 14:38
vare du som köpte quicksilver 6600mil?
det finns getrag v160 och v161.
har du vvti motorn? satt den där original?
Japp, eller gunmetal grå som den hette.
Enligt säljaren var ju allting original, vilket enligt mig inkluderar att inte motorn är bytt till en annan modell. Hur kan jag kolla det? Bilen är inte reggad i sverige än, men jag har papper från england.
Det är en vvti som sitter i, reagerade inte på det förrän du frågade. Enligt wikepedia så kom den motorn först på 1998 års modell, men det är väl 09/1997 har jag för mig? Men även om det sitter en v161 i så är utväxlingen 0.818 istället för 0.793, så det är bara ca 3% skillnad på 6:ans växel. Och min toppfart vid varvstopp ska ju teoretiskt ligga runt 350 vilket är 30-40% mer än vad den gör nu. Stämmer väl hyfsat med att det sitter en diff från en automatare på den. Men jag ska kika på det ikväll om det slutar regna. Vill kanske inte veta hur mycket som är fifflat med bilen...
grafstrom
2009-07-13, 19:11
ok. jo jag fick känslan av att den var långt ifrån original och oskruvad. surt med automat diffen
edit. nu när du kört den. känns det som den har gått 6600? har du/han nån historik på bilen
Jag kommer ju inte bara låta det gå obemärkt förbi iaf kan jag lova.
Såg på chassienumret nu att bilen är tillverkad i maj 1997, om jag nu kan lita på siffrorna från http://mkiv.supras.org.nz/specs.htm. Det betyder i så fall att den inte ska ha en VVT-i-motor.
edit: Nej det känns som den gått mer än 6600 och det hade jag räknat med också. Men när jag summerat ihop allting så slog jag till ändå. Kanske var dumt med tanke på vad som kommer fram nu.
Inte mycket historik. Det enda är kvitto från en firma i england.
Färgen på bilen är Grayish Green Mica Metallic (6N0), men det har mindre betydelse. Har hittat betydligt värre saker...
Det står 2JZ-GE, A02B vilket betyder ingen turbo, samt 203mm diffen med 3.769:1 i utväxling.
Det vill säga att jag står med en N/A-bil som någon stoppat turbomotor i och satt på emblen, bytt instrumentpanel, bromsar mm mm?
Nåja, det borde va skäl nog att få köpet hävt.
Någon som har några synpunker på om jag borde kolla nåt annat?
Färgen på bilen är Grayish Green Mica Metallic (6N0), men det har mindre betydelse. Har hittat betydligt värre saker...
Det står 2JZ-GE, A02B vilket betyder ingen turbo, samt 203mm diffen med 3.769:1 i utväxling.
Det vill säga att jag står med en N/A-bil som någon stoppat turbomotor i och satt på emblen, bytt instrumentpanel, bromsar mm mm?
Nåja, det borde va skäl nog att få köpet hävt.
Någon som har några synpunker på om jag borde kolla nåt annat?
Hur blir det med att regga in den om dom bytt till turbomotorn?
grafstrom
2009-07-14, 00:28
oskruvad original bil hehe. hur går det med reggningen då?
riktigt dålig stil av säljaren!!
Kommer såklart inte regga in den utan ska lämna tillbaks den så fort som möjligt. Om han inte går med på det så får jag gå vidare med saken.
Jag går med på att det är lite småfel på bilen, som att turbon inte laddar som den ska osv eftersom jag ändå ska byta. Men det här gick ganska så långt över gränsen.
Jag har köplagen långt över på min sida så det ska inte bli några problem. Vill bara inte att han ska krångla så det drar ut på tiden. Vi får se vad han säger. Ska ringa till honom idag. Wish me luck =).
Är detta bilen från Halland som legat på blocket lääänge??
Supramannen
2009-07-14, 12:10
Häv köpet direkt
Fyfan... jag var rätt sugen på att åka och köpa den bilen för den stod i bra pris och säljaren verkade trevlig när jag pratade med honom... Det stoppade mig dock att den var oreggad. (har inte sett bilen i verkligheten)
Tur att jag inte var dumsnål och köpte min fina 99a utav J-spec istället... Riktigt skönt nu i efterhand.
Hoppas du lyckas häva köpet, det där är ju inte OK.
Arvidsson
2009-07-14, 14:58
Riktigt lågt av säljaren, denna bil har ju legat ute länge till mycket lågt pris om det är den jag tänker på. Så det är inte helt oväntat att nått inte stämmer, även om Suprorna dykt lite i pris får man fortfarande betala endel för en fräsch... Hoppas det löser sig för dig!
Jag har ringt till honom och sagt som det är och sagt att jag vill häva köpet. Han skulle kolla upp lite och ringa tillbaks eftersom han inte hade nån aning om att det var såhär. Det får man tro vad man vill om, men jag dömer ingen innan det finns bevis för ett sådant påstående.
Så nu inväntar jag svar.
Någon som vet hur man ska gå till väga om han sätter sig emot att köpet hävs? Konsument/kundombudsman? Polis? Advokat?
Ja det var den bilen från Halland.
Men nu ska jag först få tillbaks mina pengar, sen ska jag leta reda på en vänsterstyrd istället.
Gratulerar till köper av 99an som inte gav några överraskningar ;).
Lycka till! Vet hur det känns när man köper en bil som säljaren påstår allt står rätt till med.. Hoppas du lyckas häva den nu så du kan köpa en vettig bil ist! =)
Lindahl--
2009-07-14, 16:59
Om du köpt bilen av en privatperson kan du nog glömma att du kan häva köpet.
De där stämmer inte kan jag säga dig.
Kan bli en lång prosess men dock ska han absolut inte glömma att de går.
Mvh Markus
Lindahl--
2009-07-14, 21:25
Konsumentvägledningen kan inte hjälpa dig när det gäller bilaffär mellan 2 privatpersoner, utan du får anlita en advokat. Det kanske går då. Men jag tror det blir svårt och långdraget.
Här står massa bra information.
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/lista_artiklar.asp?lngCategoryId=766
Precis de jag menade med att de kan bli en lång process.
Mvh Markus
grafstrom
2009-07-14, 23:03
hoppas han är karl nog att ta tillbaka den snabbt och smidigt. hör av dig hur det gick sen
Riktigt lurigt det där.
Hade en person som inte är lika insatt köpt bilen, så hade den ju åkt runt i en konverterad N/A och hela tiden trott att de var en fin original VVTI lågmilare.
Försök att få säljaren att ta tillbaka bilen, även om det kan bli en långdragen process.
Det är solklart att du blivit lurad.
Vad baserar du ditt påstående på?
Alla köp mellan två privatpersoner, förutom till exempel mark och sånt, går under köplagen. Då har man rätt att häva köpet om varan inte är enligt avtal, säljarens utfästelse eller att det finns fel av väsentlig betydelse.
Och det här är ett solklart fall tycker jag. Antar att alla ni andra tycker det också.
Så lagen är på min sida, men det betyder inte att jag får tillbaks pengarna direkt.
Jag håller er uppdaterade :smile:.
Klart det går få köpet hävt.
Sen hur lång tid de tar o till vilket pris, är en annan femma.
Var bara stenhård.
Jävla idiot fan! OM du ska åka dit och slå skiten ur han så ta med mig jag slår gärna sånna fifflare.
Jävla idiot fan! OM du ska åka dit och slå skiten ur han så ta med mig jag slår gärna sånna fifflare.
Om han nu själv var medveten om problemet, alla är inte alltid helt insatta.
struman_mkiv
2009-07-15, 22:36
hoppas det löser sig för dig
__JoCCe__
2009-07-16, 14:07
Fasen vad tråkigt! Hoppas verkligen de löser sig smidigt!
Va lite orolig jag med när jag importerade en -99 lågmilare från England.. Men vart i förvånansvärt bra skick faktiskt :)
De här med diffen, jag hittar inget nummer på min, är diffen låst på en orginalsupra? (Atuomat) Årsmodell 1999?
Nån som vet?
mvh
Det där numret står på samma plåt som chassinumret under huven på högersidan i färdriktningen. På min står det A02B vid "axle".
På http://mkiv.supras.org.nz/specs.htm hittar du all information om bokstäverna och siffrorna.
Idag har jag tagit kontakt med ett gäng gamla kompisar från studenttiden som är jurister för att få råd. Så nu får han några dagar på sig att komma upp med en lösning, annars låter jag tingsrätten bestämma. Har även satt folk på att kolla upp chassinumret för att se vad originalspecen på bilen är. Det borde iofs räcka med att siffrorna på chassiplåten inte stämmer för att häva köpet, men det är lika bra att få så mycket info som möjligt.
Tack för stödet här ;).
Har du någon aning om vem som ägde bilen innan dig?
Om du gör det så försök kontakta den gammla ägaren och se vad du kan få fram för nyttig info därifrån.
Mvh Markus
Japp, jag har ägarbeviset på bilen med ägarna från att den importerades till england.
Jag hade tänkt göra det men glömt, så tack för tipset. Har haft fullt upp med att ringa runt till allt möjligt folk.
Nu har jag tagit kontakt med Toyota som ville hjälpa till lite. Gav dem informationen om min bil. Men är det någon här som kan bekräfta att det jag skrivit är riktigt?
Hej
Jag lyckades inte ta nån bra bild på chassiplåten. Omöjligt att se något. Men här är exakt vad som står på.
MODEL E-JZA80-ALFSF
ENGINE 2JZ-GE
FRAME No JZA80-1000117
COLOR 6N0
TRIM FA20
TRANS/AXLE V161 A02B
PLANT/BUILT M22
Jag hittade översättningar för alla nummer på http://mkiv.supras.org.nz/specs.htm, så jag antar att dom uppgifterna stämmer.
Det jag reagerade på är ENGINE, 2JZ-GE är modellen utan turbo. Turbomodellen heter 2JZ-GTE.
På AXLE står det A02B vilket betyder 8" krondrev på diffen och 3,769:1 i utväxling. Turbon ska ha 8,7" krondrev och 3,267:1 i utväxling (B03B).
Så läser jag ut av chassinumret att bilen är tillverkad i maj 1997 (på länken ovanför). Men jag tror inte den motorn som sitter i (TT-motorn med VVT-i) kom förrän september 1997.
Och modellnumret visar att det är "body grade" SZ-R, vilket är en non-turbo med 6växlad manuell låda (V161).
Har någon lust att se vad som står på plåten i motorrummet? Samt om chassinumret är likt mitt nummer, för toyota kunde inte hitta nånting på deras sökning och tyckte numret var för kort.
Supramannen
2009-07-17, 11:21
Solklart att det är en ej turbo som är omgjord till turbo för att tjänna pengar
Jag håller med, men man vill ändå vara helt säker om man ska göra en rättssak av det hela. Ska försöka samla in så mycket dokumentation som möjligt.
Det man kan fall på är väl undersökningsplikten vid privatköp. Men jag är tveksam till om dom kan begära att man kollar alla koder. Det är som att undersöka modellnumret på turbo, växellåda, bakaxel, högtalare osv. Någonstans måste man ju dra en gräns. Och enligt mig ligger den långt innan kontrollen av modellnummer på saker och ting.
Vet att man tror at man kan lita på folk.
Men att kolla upp chassinummret är inte helt fel.
Det bevisar ju detta fallet med klarhet.
Mvh Markus
Supramannen
2009-07-17, 21:33
Jag håller med, men man vill ändå vara helt säker om man ska göra en rättssak av det hela. Ska försöka samla in så mycket dokumentation som möjligt.
Det man kan fall på är väl undersökningsplikten vid privatköp. Men jag är tveksam till om dom kan begära att man kollar alla koder. Det är som att undersöka modellnumret på turbo, växellåda, bakaxel, högtalare osv. Någonstans måste man ju dra en gräns. Och enligt mig ligger den långt innan kontrollen av modellnummer på saker och ting.
Men säljaren tar väl tbx den..?
vart är bilen köpt och av vem?? nyfiken så man inte åker på samma mina själv mvh mcke
Men säljaren tar väl tbx den..?
Problemet är, att efter han fick reda på felen jag hittat så vägrar han svara i telefon. Min kompis som var med vid affären ringde från ett annat nummer och då svarade han, men låtsades va nån annan och bara lade på luren när han förstod att det var vi. Så han har knappast för avsikt att ta tillbaks bilen. Har väl ringt kanske 7 gånger.
Speed23: I falkenberg är bilen köpt. Vet inte om jag får lägga ut uppgifter om honom här på forumet.
Andreas K: Jag ska informera toyota om detta. Tycker dom borde veta =).
Nu har jag fått kontakt med säljaren och han är beredd att häva köpet eller dra av på priset för att jag ska kunna fixa upp bilen. Jag har sagt att jag vill häva köpet så vi hoppas att det löser sig snart.
struman_mkiv
2009-07-19, 00:07
fint att det verkar lösa sig lycka till
mvh lars
grafstrom
2009-07-19, 00:58
hur mycket va han villig att dra av?
hur mycket kostade bilen och och hur mycket skulle det bli när hn drog av kan ju alltid sälja delar men tråkigt med en så fin bil ..
Enligt mig går det nog på 30000 i delar för att få ordning på den. Men då är det ändå ingen äkta TT. Bara diffen kostar en hel del, om man ens får tag på den. Så ska det skaffas drivaxlar - iaf en, krängningshämmare och så fattas det tractioncontrol.
Så vet jag inte om soppapumpen är bytt osv osv.
Enligt mig går det nog på 30000 i delar för att få ordning på den. Men då är det ändå ingen äkta TT. Bara diffen kostar en hel del, om man ens får tag på den. Så ska det skaffas drivaxlar - iaf en, krängningshämmare och så fattas det tractioncontrol.
Så vet jag inte om soppapumpen är bytt osv osv.
hur mycket kostar bilen som den står i dags läget då??dyr eller??
Köpte den för 115. Om det är dyrt eller inte är väl upp till var och en att avgöra.
Köpte den för 115. Om det är dyrt eller inte är väl upp till var och en att avgöra.
nej hadde det vart utan dom felen så hadde det ju vart super pris väll?? tycker då jag i alla fall
Arvidsson
2009-07-20, 00:12
nej hadde det vart utan dom felen så hadde det ju vart super pris väll?? tycker då jag i alla fall
Ja även om priserna sjunkit något så får man inte en fräsch lågmil -97:a för 115k utan att det är nåt som är skumt/större fel etc, att det är en ombyggd N/A bör man ju få reda dock innan man köper...
/A
Det var en del småfix + rostbubblor, men eftersom jag känner lackerare så var det inte hela världen. Men priset låg väl ungefär där det skulle för en bil med dom felen. Hade aldrig tagit den om jag inte visste att jag kunde fixa det jag hittade. Nu blev det dock ett fel för mycket =).
Min personliga åsikt är att du häver köpet och köper en bil som de inte e något skumt med.
Blir även lättare för dig i framtiden att sälja en äkta TT än en som är ett hemmabygge om du förstår vad jag menar.
Häv köpet!
Mvh Markus
Jag undrar fortf hur det blir med regbesiktningen om det är en konverterad N/A...
Jag undrar fortf hur det blir med regbesiktningen om det är en konverterad N/A...
Det ska inte va några problem enligt säljaren. Han ordnar intyg från Toyota.
Än en gång, häv köpet för din egen skull.
Finns fler fina bilar.
Mvh Markus
Glöm den här bilen. Häv köpet. Tänk på att du kommer få extremt svårt att sälja den i framtiden. Att få igenom den här bilen lär du få drömma om...
Glöm den här bilen. Häv köpet. Tänk på att du kommer få extremt svårt att sälja den i framtiden. Att få igenom den här bilen lär du få drömma om...
varför skulle han få drömma om det???
en vän till mig har en supra som är tillverkad N/A 5växlad köptes från UK. han gjorde konverteringen själv o reggbesiktigade den som en TT på 280hk!
Supramannen
2009-07-22, 22:14
varför skulle han få drömma om det???
en vän till mig har en supra som är tillverkad N/A 5växlad köptes från UK. han gjorde konverteringen själv o reggbesiktigade den som en TT på 280hk!
Men det va ju en fusk luring ja
Men det va ju en fusk luring ja
så varför säger alla att det blir omöjligt regga den??
Supramannen
2009-07-23, 00:04
För om man inte fuskar och fular sig går det ej
Som jag har förstått det hela så stämmer typ inte några nummer alls med varandra.
Man blir mörkrädd av att läsa den här tråden...
Kör du omkring i en konverterad NA du, blir säkert jättebra... Sen när du smäller bilen och inte får en spänn av försäkringsbolagen så blir du nog inte lika glad. Sen kan du vifta med dina reggpapper framför dem medan de säger "tyvärr grabben".
Lyssna på vad folk här säger, de vet vad de pratar om.
Lotuspojken
2009-07-23, 11:02
Man blir mörkrädd av att läsa den här tråden...
Kör du omkring i en konverterad NA du, blir säkert jättebra... Sen när du smäller bilen och inte får en spänn av försäkringsbolagen så blir du nog inte lika glad. Sen kan du vifta med dina reggpapper framför dem medan de säger "tyvärr grabben".
Lyssna på vad folk här säger, de vet vad de pratar om.
Du vet iallafall inte vad du pratar om, det är uppgifterna i Reg beviset som gäller för försäkringen, har absolut ingen skillnad om det är en i Grunden NA eller TT.
Det rullar säkert minst 15 st konverterade NAs i sverige, med 280 resp 330 hästar i reg beviset, och fler kommer det bli, garanterat, och jag ser egentligen inge problem heller, om man bygger om dom rätt, med bakaxel, bromsar, rätt motor mm, chassiet är ju i grund och botten samma.
För övrigt finns det fler instanser att fa intyg fran än Toyota, Dekra, TÜV mm. och dom har iallafall i Tyskland inga problem med en **Rätt gjord konvertering**
/Ubbe
Du vet iallafall inte vad du pratar om, det är uppgifterna i Reg beviset som gäller för försäkringen, har absolut ingen skillnad om det är en i Grunden NA eller TT.
Det rullar säkert minst 15 st konverterade NAs i sverige, med 280 resp 330 hästar i reg beviset, och fler kommer det bli, garanterat, och jag ser egentligen inge problem heller, om man bygger om dom rätt, med bakaxel, bromsar, rätt motor mm, chassiet är ju i grund och botten samma.
För övrigt finns det fler instanser att fa intyg fran än Toyota, Dekra, TÜV mm. och dom har iallafall i Tyskland inga problem med en **Rätt gjord konvertering**
/Ubbe
Nu pratar vi dock inte om hur många "rätt konverterade" NA.s som finns, utan om denna bil. Killen har ju uppenbarligen blivit blåst och du pratar om att rätt konverterade supror. Sen när du väl smäller den, då får du verkliga beviset på vem som har rätt. Men hey, chansa du...
Och du... lycka till när du försöker sälja denna bil i framtiden...
Här blev det livat =).
Jag skrev lite tidigare att jag pratat med säljaren om att jag vill häva köpet så ni behöver inte önska mig lycka till med försäljningen av den.
Jag har fått alla uppgifter från Toyotas system nu, men självklart så krashade mailservern när jag ska ha tag i mailet.
Det visade iaf samma som det jag skrivit tidigare, att det är en N/A i grunden.
Det ska inte spela nån roll att det i grunden är en N/A för försäkringsbolaget eftersom regbeviset gäller. Annars skulle man ju inte få byta motor i någon bil.
Så länge du byter tillräckligt mycket kan du även regga den som ombyggt fordon och behöver inte originalmotorn. Helt lagligt även om plåten i motorrummet visat nåt annat.
Supramannen
2009-07-23, 19:21
det där stämmer inte heller
går inte att regga som ombyggt fordon
Går det inte regga som ombyggt fordon om man byter tillräckligt mycket i drivlinan, bromsar osv? Det är vad jag har hört iaf...
Supramannen
2009-07-24, 13:56
Går det inte regga som ombyggt fordon om man byter tillräckligt mycket i drivlinan, bromsar osv? Det är vad jag har hört iaf...
Jo du måste byta motrspec, chassie, kaross, och bromsar och en del till
Det här är skrivet av SFRO.
"Ett exempel på ombyggt fordon är om man byter;
- motor och drivlina (alltså växellåda och slutväxel/diff), OCH
- HELA bromssystemet"
Nu handlade ju det där med ombyggt fordon bara om ett exempel för att visa att chassienumret inte var avgörande, utan regbeviset.
Men min supra borde går att regga ganska lätt om jag vill eftersom alla bromsar och motorn är bytt. Då är det bara en V160 och ny bakaxel som behövs, samt huvudbromscylinder. Inte för att jag ska göra det, men möjligheten finns.
Supramannen
2009-07-24, 19:08
Det här är skrivet av SFRO.
"Ett exempel på ombyggt fordon är om man byter;
- motor och drivlina (alltså växellåda och slutväxel/diff), OCH
- HELA bromssystemet"
Nu handlade ju det där med ombyggt fordon bara om ett exempel för att visa att chassienumret inte var avgörande, utan regbeviset.
Men min supra borde går att regga ganska lätt om jag vill eftersom alla bromsar och motorn är bytt. Då är det bara en V160 och ny bakaxel som behövs, samt huvudbromscylinder. Inte för att jag ska göra det, men möjligheten finns.
Pröva du, vet vad folk har behövt göra för att få igenom bilen som ombyggt frodon tex, kolla med Qvarnis och Puppan så får du se
Här har ni en Na konverterad till TT...
http://www.blocket.se/vastmanland/Toyota_supra_targa_6spd_TT_unik_22727057.htm?ca=20&w=3
reggad o klar med TT effekt!
Berno= varför ska du byta växellåda till V160 när det står att den ska ha V161 på din bricka?? (enligt ditt tidigare inlägg) #32.
som jag har uppfattat det så ska V161 lådan vara lika stark o stryktålig som sin föregångare med lite förbättringar som "2nd gear synchro improved".
Jag ska inte göra det. Men för att få den reggad som ombyggt fordon måste man byta växellåda. Och eftersom original är V161 så måste jag byta till en V160 =). Det var bara lite tankelek. Men den här bilen ska tillbaks till sin säljare oavsett hur lång tid det tar eller med vilka metoder.
Hur går de här då?
Har du hävt köpet än??
Han svarar inte på telefon så snart är tålamodet slut. Men snart är det semester, då håller jag till där i trakterna.
Något nytt?
Inte ett skit...
Lämnar in stämningsansökan så får dom ta tag i det. Om han försinkar så blir det andra åtgärder.
Och jag vet att hans kompis har vart inne och läst på forumet så jag antar att dom ser det här. Om dom är smarta så säger dom till honom att ringa mig och ordna upp det här utan att krångla.
gt-åkare
2009-08-04, 11:09
För om man inte fuskar och fular sig går det ej
Har oxå reggat in en. Inget fusk eller fulat sig..
Synd att säljaren inte sa att de var en konventerad! Hoppas de löser sig för dig!
Jag lovar att det löser sig =).
Säljaren hade ju inte för avsikt att säga det direkt...
Supramannen
2009-08-04, 18:23
Har oxå reggat in en. Inget fusk eller fulat sig..
Synd att säljaren inte sa att de var en konventerad! Hoppas de löser sig för dig!
Om jag minns din tråd så fula du dig rätt mycket....
gt-åkare
2009-08-05, 10:15
jaha som vadå? vad jag vet så gjorde jag inte det...
Stämningsansökan är inskickad... Väntar på svar.
DanneJDM
2009-11-28, 08:18
Härligt att du står på dig, hoppas den där skojaren åker dit ordentligt.
har du fortfarande inte haft någon kontakt med killen???
Nix, han svarar inte. Och jag lyfter inte ett finger till utan låter andra ta hand om det =).
AnesNsupra
2009-12-28, 21:43
sånt här är tråkigt, kommit någon vart?
west_is_back
2009-12-28, 23:45
Fy fan asså!!! lider med dig....
Väntar fortfarande på nåt besked. Han ska ju få ta del av allt jag skrivit och kvittera att han fått det. Tar väl lite tid.
AnesNsupra
2010-02-25, 21:19
besked?
besked?
Fick svar från tingsrätten att hinderbevis kommer. Dvs dom har inte kunnat delge honom stämningen. Får se vad dom gör efter det. Jag hoppas ju på tredskodom då.
Nu har han gått med på att köpa tillbaka bilen. Så ser det ut att lösa sig. Men det är som sagt inte klart än.
Supramannen
2010-08-20, 16:30
bra, ligg på
Bilen är fortfarande i min ägo trots att jag har beslut från tingsrätten att han ska köpa tillbaks den. Får se vad jag ska hitta på härnäst.
Usch... vilken utdragen och jobbig process.
Stackare... :/
Kronofogden har nu hand om ärendet i form av "Verkställande av dom".
Freddesix
2011-05-04, 01:35
Låter bra, såvitt han inte gått under jorden så borde du väl se ljuset i tunneln nu? Får KFM bara tag i honom så tror jag att det löser sig, även om det kan ta lite tid för dem att driva in eventuella $$$ om det är något som ligger på deras bord.
vilken idiot, Detta tog 2 år för dig tycker synd om dig
vBulletin v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.