Dajje
2009-07-09, 01:17
Jag har upptäckt att det mest troligt sitter en TOM's Racing ECU i bilen.
Sitter en dekal på fjäderbenstaget, och märkte att varvstoppet inte satt där det borde göra (7200 rpm), samt att jag tycker bilen går nästan för bra för att vara helt original. Klockade lite snabbt ett par gånger 100-150 på 4 sek blankt... min evo 2 gör det på 3.3 sek, och evon bör ha effekt runt 360-380 hästar... visserlingen 4wd men väger typ 300 kg mindre också...
Ändå laddar Supran bara 0.65-0.7 bar och har dubbla kattar och org dp... Borde finnas endel att hämta med 1.1-1.2 bar och grövre dp utan kattar...
Håller nu för fulla muggar att forska i allt som har med Toms ECU att göra...
Hittade följande (iofs på non VVT-i men lär vara samma sak på min fast kanske VVT-i förbättring också) på nåt brittiskt säljforum:
-DIRECT BOLT ON, NO WIRING OR CUTTING-JUST BOLT ON.
-CAN SUPPORT UP TO 550bhp BEFORE RE-MAPPING.
-SELF LEARNING CAPABILITIES.
-ALL PARAMETRES RE-MAPPED SUCH AS FUELING, IGNITION TIMING, INJECTOR CYCLE ETC ETC.
-REV LIMIT REMOVED.
-BOOST LIMIT /FUEL CUT REMOVED.
-TOP SPEED REMOVED.
JUST BY ADDING THIS ECU TO YOU CAR ALONE WILL IMPROVE THE PERFORMANCE OF YOUR CAR!
Låter lovande... tydligen ganska dyra grejjer att köpa.
Nån som har någon info om dessa ECU's?
Sitter en dekal på fjäderbenstaget, och märkte att varvstoppet inte satt där det borde göra (7200 rpm), samt att jag tycker bilen går nästan för bra för att vara helt original. Klockade lite snabbt ett par gånger 100-150 på 4 sek blankt... min evo 2 gör det på 3.3 sek, och evon bör ha effekt runt 360-380 hästar... visserlingen 4wd men väger typ 300 kg mindre också...
Ändå laddar Supran bara 0.65-0.7 bar och har dubbla kattar och org dp... Borde finnas endel att hämta med 1.1-1.2 bar och grövre dp utan kattar...
Håller nu för fulla muggar att forska i allt som har med Toms ECU att göra...
Hittade följande (iofs på non VVT-i men lär vara samma sak på min fast kanske VVT-i förbättring också) på nåt brittiskt säljforum:
-DIRECT BOLT ON, NO WIRING OR CUTTING-JUST BOLT ON.
-CAN SUPPORT UP TO 550bhp BEFORE RE-MAPPING.
-SELF LEARNING CAPABILITIES.
-ALL PARAMETRES RE-MAPPED SUCH AS FUELING, IGNITION TIMING, INJECTOR CYCLE ETC ETC.
-REV LIMIT REMOVED.
-BOOST LIMIT /FUEL CUT REMOVED.
-TOP SPEED REMOVED.
JUST BY ADDING THIS ECU TO YOU CAR ALONE WILL IMPROVE THE PERFORMANCE OF YOUR CAR!
Låter lovande... tydligen ganska dyra grejjer att köpa.
Nån som har någon info om dessa ECU's?